Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Rode Duivels spelen Brazilië én GTST-finale naar huis

7 juli 2018 door admin

De kijkcijfers van vrijdag 6 juli 2018 (SKO)

De historische winst van België op het WK Voetbal heeft torenhoge kijkcijfers opgeleverd: bijna 3,1 miljoen kijkers (54 procent) zagen vrijdagavond hoe zij Brazilië naar huis speelden op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. België versloeg Brazilië met 2-1 in een spectaculaire wedstrijd. Voor Goede Tijden Slechte Tijden was het een drama: die soap had recht tegenover deze wedstrijd zijn zomercliffhanger. Daar keken slechts 780.000 mensen (14 procent) naar.

Hoewel de zomercliffhanger door GTST-fans wel gezien wordt als de spannendste aflevering van het jaar, was deze dus kansloos tegenover het veel bekeken voetbal.

Tot overmaat van ramp hadden de makers dit jaar de duurste zomercliffhanger ooit gemaakt, maar kon die gisteren niet worden uitgezonden: in allerijl is een nieuwe zomercliff opgenomen vanwege een pijnlijke gelijkenis in het echte leven.

Van 2017 tot en met 2013 keken er respectievelijk 1 miljoen, 1,4 miljoen, 1,3 miljoen, 1,8 miljoen en 1,8 miljoen kijkers naar de zomercliff. De laatste keer dat er meer dan 2 miljoen mensen naar de zomercliff keken was in 2005.

NPO 1 was dankzij de Rode Duivels dus heer en meester op prime time. Hoeveel mensen deze wedstrijd via het Vlaamse Eén hebben gevolgd is niet duidelijk.

In de namiddag was de kwartfinale tussen Frankrijk en Uruguay (2-0) te zien. Daar keken 1,4 miljoen mensen (58 procent) naar.

Het meest bekeken alternatief voor het voetbal op prime time was de detective Vera met 519.000 kijkers (9 procent) op NPO 2, gevolgd door The Best of The Voice Worldwide met 328.000 kijkers (6 procent) op RTL 4.

Na deze Voice-special trok RTL 4 met VI Oranje Blijft Thuis een publiek van 627.000 kijkers (12 procent).

Verder haalde geen enkele andere zender op prime time een plek in de kijkcijfer top 25.

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Shawshank Redemption: 176.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 135.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts the US Masters: 114.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Louis Theroux: 113.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met When Kids Kill: 88.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Guilt Trip: 58.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Hunter Il Cacciatore: 16.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Zesuurjournaal (1,3 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), GTST (780.000), Half Acht Nieuws (776.000), Achtuurjournaal (548.000), RTL Boulevard (535.000), Editie NL (430.000) en Utopia (316.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Rusland (1,6 miljoen), Jinek (1 miljoen), Hart van Nederland (712.000), Shownieuws (697.000), Journaal Laat (678.000), VI Oranje Blijft Thuis (627.000) en Nieuwsuur (478.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 41 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 11 procent en NPO 2 brons met 7 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.


Dit bericht is geplaatst
op 07-07-2018 at 8:57 in de categorie Kijkcijfers.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media