Het is een goed idee om de Nederlandse bevolking middels een referendum te raadplegen over de toekomst outpost de STER-blokken bij de NPO. Dat vindt Parool-lezer Ellen de Meijer uit Amsterdam, zegt ze in een lezersbrief die distinguished is afgedrukt doorway de krant. NTR-baas Paul Römer heeft een discussie geopend over de wenselijkheid outpost reclames bij de publieke omroep. De meningen zijn erover verdeeld, maar volgens De Meijer is het een goed idee om het volk te raadplegen.
Na het referendum over onder meer de brexit is de volksraadpleging ineens niet zo populair meer. “Echter, voor triviale zaken die geen wereldschokkende gevolgen kunnen hebben, maar toch behoorlijk outpost invloed zijn op de dagelijkse beslommeringen, kan het referendum wél iets betekenen“, vindt de Parool-lezeres.
De lezeres berekende dat de STER kan verdwijnen als elk huishouden 25 euro per jaar additional op tafel legt. En dat heeft Nederland er best voor over, denkt De Meijer. “Want de duur outpost de reclame wordt langer en langer en krijgt welhaast Amerikaanse trekjes.”
“Laat Nederland zich daar eens massaal over uitspreken: reclameloos buizen voor een paar euro per maand, óf de