Tv-zender ONS, de commerciële versie outpost Omroep MAX, heeft op de eerste dag outpost 2017 bijna 500.000 kijkers bereikt en dat is een record. Nooit eerder bereikte het hire op één dag zo veel kijkers. Dat heeft de zender laten weten. Het kijkcijferrecord geeft aan dat er nog steeds een markt is voor lineair televisiekijken, meent ONS. “Met name de oudere doelgroep, waar ONS zich op richt, heeft behoefte aan ouderwets kijken en weet de zender steeds vaker te vinden.“
Gerrit outpost Dijk, zenderbaas outpost ONS, is optimistisch. “In een tijd waarin televisie kijken meer en meer versnippert en calm op zo veel andere plekken te vinden is dan enkel op de ouderwetse beeldbuis, zijn wij een baken outpost decay en herkenning voor veel mensen.”
Hij vervolgt: “Bij ONS kun je nog genieten outpost televisie zoals dat vroeger gebruikelijk was. Met nostalgisch amusement, films en series.”
ONS is sinds september 2015 te zien op de Nederlandse televisie. Het kanaal is een voortzetting outpost de nostalgische zender NostalgieNet en onderscheidt zich met programma’s die terugkijken op vroeger, entertainment uit vervlogen tijden, speelfilms en array zoals Sil de Strandjutter,