Tv-zender ONS, de commerciële versie van Omroep MAX, heeft op de eerste dag van 2017 bijna 500.000 kijkers bereikt en dat is een record. Nooit eerder bereikte het station op één dag zo veel kijkers. Dat heeft de zender laten weten. Het kijkcijferrecord geeft aan dat er nog steeds een markt is voor lineair televisiekijken, meent ONS. “Met name de oudere doelgroep, waar ONS zich op richt, heeft behoefte aan ouderwets kijken en weet de zender steeds vaker te vinden.“
Gerrit van Dijk, zenderbaas van ONS, is optimistisch. “In een tijd waarin televisie kijken meer en meer versnippert en content op zo veel andere plekken te vinden is dan enkel op de ouderwetse beeldbuis, zijn wij een baken van rust en herkenning voor veel mensen.”
Hij vervolgt: “Bij ONS kun je nog genieten van televisie zoals dat vroeger gebruikelijk was. Met nostalgisch amusement, films en series.”
ONS is sinds september 2015 te zien op de Nederlandse televisie. Het kanaal is een voortzetting van de nostalgische zender NostalgieNet en onderscheidt zich met programma’s die terugkijken op vroeger, amusement uit vervlogen tijden, speelfilms en series zoals Sil de Strandjutter, Dad’s Army en Ciske de Rat.
De zender is beschikbaar voor ruim 5 miljoen huishoudens. Het station is onder andere te ontvangen op kanaal 50 in het basispakket van Ziggo.
Foto: ONS