Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Reclameloze NPO zou 650k mislopen tijdens WK-finale

10 juli 2019 door admin

De NPO heeft afgelopen zondag 650.000 euro verdiend met de spotjes rondom de finale van het WK Vrouwenvoetbal tussen Nederland en de Verenigde Staten. In de rust betaalde een adverteerder ruim 19.000 euro voor 30 seconden zendtijd op NPO 1. Dat laat de Ster weten. Mediaminister Arie Slob wil reclame bij de NPO gaan verbieden voor 20.00 uur om kinderen te beschermen. De finale werd uitgezonden tussen 17.00 en 19.00 uur en die had Slob dus het liefst zonder reclame gezien.

De Ster maakt met deze cijfers inzichtelijk wat de plannen van Slob gaan kosten. 650.000 euro aan reclamegeld rondom één voetbalwedstrijd is een hoop geld. Daar kun je ongeveer het salaris van Matthijs van Nieuwkerk mee betalen.

Het hele WK Vrouwenvoetbal heeft de Ster zo’n 5,5 miljoen euro opgeleverd. Tijdens het EK Vrouwenvoetbal in 2017, dat wél werd gewonnen door Oranje, was dat nog 1,1 miljoen euro.

Vooral tijdens de finale was er veel animo, zegt Petra Foppes van de Ster. “Er was zoveel vraag naar reclamezendtijd rond de wedstrijd van de Leeuwinnen, dat we dezelfde basisprijs konden hanteren als in een toernooi van de ‘Leeuwen’.”

“De ochtend na het winnen van de halve finale stond de telefoon bij ons roodgloeiend. Adverteerders die nog geen zendtijd rond de finale hadden ingekocht, wilden ongeacht de prijs aanwezig zijn.”


Dit bericht is geplaatst
op 10-07-2019 at 12:40 in de categorie NPO.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media