Radio 10 is er buitengewoon verheugd over dat ze met de nieuwe kapitein Gerard Ekdom aan het roer ineens de radiozender top drie dreigt binnen te stormen. Dat laat de zender blijken in een persbericht. Vandaag is Radio 10 de vierde zender van het land geworden en als de luistercijfers in dit tempo doorstijgen, dan is Qmusic – nu nog de nummer drie – volgende maand het haasje. De zender wijst erop dat zijn marktaandeel in één jaar met 42 procent is gestegen.
Zenderbaas Roland Snoeijer is in zijn nopjes. “In september is de nieuwe programmering van start gegaan en het is geweldig om te zien dat luisteraars die nu al weten te waarderen.”
De nieuwe ochtendshow met Gerard Ekdom heeft 10 procent meer luisteraars getrokken ten opzichte van de vorige meting. “En ook Rob van Someren heeft met Somertijd nieuwe records gebroken en presenteert het best beluisterde middagprogramma in de doelgroep mannen 30-59 jaar.”
“We zijn ongelooflijk blij en trots dat we het leven van luisteraars leuker kunnen maken met alle energie en lol die het hele team de hele dag in de programma’s steekt.”
Qmusic, dat zijn derde plek kwijt dreigt te raken aan Radio 10, laat weten zich vooral te richten op de doelgroep 20 tot 49-jarigen en daarin staan de zaken er heel anders voor.
Een woordvoerder: “Qmusic noteert een stijging van 9 procent (van 13,7 naar 14,9 procent) ten opzichte van dezelfde meetperiode vorige jaar in de belangrijke commerciële doelgroep 20 – 49 jaar. De zender handhaaft hiermee een sterke tweede positie.”
Onder jongeren is Qmusic zelfs de best beluisterde zender. “In de doelgroep jongeren en jong volwassenen 15 – 34 jaar is Qmusic gestegen tot de nummer één zender van Nederland. Het marktaandeel in die doelgroep bedraagt maar liefst 19,5 procent. Qmusic laat in deze doelgroep marktleider Radio 538 (18,8 procent) en Sky Radio (9,7 procent) achter zich.”
Lees ook: Radio 10 dreigt Qmusic van podiumplek te beroven (23 oktober)
Klik hier om een reactie achter te laten.