Supermarktketen Lidl opent maandag een vestiging in Meerdijk. Daardoor kunnen ook Ludo en Janine straks voordelig boodschappen doen. Dat heeft de superstunter bekendgemaakt. Lidl maakte vorig jaar bekend te willen groeien naar 500 vestigingen en met de opening in het Goede Tijden Slechte Tijden-dorp komt die mijlpaal steeds dichterbij. Het succes van de keten is te danken aan Duitse kwaliteitsproducten zoals de noten van Alecto, de appelsap van Vitafit en de chipjes van Crusti Croc.
De vestiging in Meerdijk zal dagelijks door meer dan een miljoen RTL 4-kijkers worden aanschouwd. Daarmee wil Lidl zich niet alleen in de kijker spelen als voordelige supermarkt, maar ook als de ideale werkgever.
Christine Braun, woordvoerder van Lidl Nederland, legt uit: “Als grote supermarktketen staan we middenin de samenleving en zijn we gemeengoed. Door Lidl in Nederlands’ populairste serie te integreren willen wij ons imago versterken en ons als veelzijdige werkgever op de kaart zetten.”
Voor de opening in Meerdijk moet Lidl een hoop centjes betalen aan RTL 4. Joyce Borghardt, die bij RTL over gesponsorde content gaat, is enthousiast over de samenwerking. Beide partijen hebben in overleg besloten dat er een nieuw personage in GTST wordt geïntroduceerd die bij de Lidl werkt: Q.
Borghardt: “Het verhaal start in de serie door het integreren van Lidl in Meerdijk en door er een personage daadwerkelijk te laten werken en wordt onder andere verder verteld in de app.”
In de app wordt er een spel gelanceerd met de naam ‘WerQ aan de winkel’, waarin het nieuwe personage centraal staat. “Wie is deze persoon met de naam Q? En komt hij of zij voor de liefde, een familielid of is er toch een andere link met Meerdijk?”
Goede Tijden Slechte Tijden is elke werkdag om 20.00 uur te zien op RTL 4.
Foto: Wikimedia, Onderwijsgek, CC BY-SA 3.0