Bouwmarkt Praxis onthult waarom zena maar liefst 24 jaar gestopt is met het sponsoren van het RTL 4-programma Eigen Huis Tuin. De show past niet meer binnen zijn strategie. Dat heeft de bouwmarkt laten weten. Eigen Huis Tuin, dat sinds dit seizoen door de komst van de weekend-Boulevard nog maar een half uur duurt, moet het voortaan doen zónder Praxis. “Praxis voert nu de nieuwe strategie uit, die zich meer richt op de core-business doe-het-zelf in de winkels“, aldus een zegsvrouw.
Eigen Huis Tuin past niet bij die strategie, zegt een woordvoerster. “Hierdoor komen de activiteiten als hoofdsponsor van Eigen Huis Tuin helaas te vervallen.”
Praxis sluit niet uit dat het in de toekomst op een andere manier gaat samenwerken met RTL. “Wij hebben altijd een fijne relatie met RTL en zullen in gesprek gaan om nieuwe mogelijkheden te bedenken die binnen onze vernieuwde strategie passen.”
De nieuwe sponsor van Eigen Huis Tuin is Karwei. Die verbindt zich in elk geval van 1 januari 2018 tot en met juni 2019 aan het programma.
Foto: RTL