Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Plan voor kortere reclameblokken bij NPO

3 januari 2017 door admin

Frank Volmer, de nieuwe baas van STER, werkt aan een plan voor kortere reclameblokken op NPO 1, 2 en 3. Dat vertelt hij vandaag in een interview met het AD. NPO-kijkers moeten zich door reclameblokken van zo’n 7 minuten worstelen. Met al die spotjes verdient de NPO eenderde van zijn inkomsten. Toch wil Volmer kortere blokken. “De grootste uitdaging de komende tijd is zorgen dat mensen zich niet afkeren van reclame. We zullen de blokken op tv korter moeten maken.“

Het is uiteraard wel belangrijk dat de inkomsten van de NPO niet achteruit gaat, stelt Volmer. “We gaan nu kijken hoe de publieke omroep met minder reclame toch evenveel omzet kan genereren.”

Minder reclames en toch dezelfde opbrengst: Volmer denkt dat de oplossing zit in reclames op maat. De ene kijker krijgt daarbij andere reclames voorgeschoteld dan de andere kijker. “Het kan dan voor adverteerders duurder worden om een commercial bij ons uit te zenden. Maar de effectiviteit gaat wel omhoog.”

De NPO verdient nog altijd het meest uit tv-reclame. Daarna volgen radioreclame en internetreclame. “Maar de groei online is enorm. Ik durf niet te voorspellen wanneer, maar er komt een omslagpunt.”

Reclamemaker Jacques Vereecken van reclameproducent TheBoardRoom gaf maandag in eenNOS-artikel nog aan dat kortere reclames niet de oplossing zijn. “Door reclames in te korten ben je er inderdaad snel vanaf, maar dat vind ik een defensieve insteek. Je positioneert jezelf dan bij voorbaat al als overbodig. ‘Als ik heel kort in de weg loop, vinden mensen het misschien niet erg’. Dat vind ik niet per definitie slim.”

Het AD-artikel STER-baas: ‘Reclameblokken op tv korter’ kunt u lezenvia Blendle.

Foto: STER

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media