Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Peter de Mönnink schrikt van daling lineaire kijktijd

30 oktober 2016 door admin

Peter de Mönnink, de grote baas van Sanoma en SBS, schrikt behoorlijk van de forse daling van de lineaire kijktijd. Dat vertelt hij in een interview met het NRC. De afname is groter dan verwacht, aldus De Mönnink, die kijkers verliest aan partijen als Netflix. “In september keken Nederlanders van zes jaar en ouder 13,7 procent minder tv per dag. Die daling is veel sterker dan wij een jaar geleden hadden gedacht. Over heel 2016 houden we rekening met een daling van de kijktijd van ongeveer 10 procent.” 

Van de lineaire kijkers die overblijven, bedienen de vier SBS-zenders er zo’n 21 procent. “Dat is minder dan RTL en de publieke omroep, maar voor een partij als SBS een goed resultaat.”

De afname van de lineaire kijktijd wordt volgens De Mönnink niet gecompenseerd door de reclamebestedingen, die weer stijgen in Nederland. “Driekwart van die stijging gaat naar de grote Amerikaanse technologiebedrijven.”

Hij doelt op partijen als Google en Facebook. “Dat betekent dat de markt voor ons niet groeit. Als je dat legt tegenover de investeringen die wij moeten doen in kwaliteitscontent, dan begrijp je dat dat spanning geeft in de Nederlandse media-industrie. De rendementen staan onder druk.”

De Mönnink denkt echter dat SBS een goede uitgangspositie heeft om een ‘duurzaam mediabedrijf’ te blijven. “Na Google en Facebook zijn Sanoma en SBS de grootste speler op internet in Nederland.”

“Bovendien moet je tv nog lang niet afschrijven. In de VS komen bedrijven al terug van de online-belofte dat adverteren op internet zaligmakend is. Tv is het enige medium met een echt massabereik.”

Het artikel ‘Sanoma/SBS zoekt nieuwe inkomsten’ kunt u lezenop de website van NRC.

Foto: SBS

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media