De kijkcijfers van dinsdag 22 november 2016 (SKO)
Jeroen Pauw trok dinsdagavond 849.000 kijkers met zijn interview met Sylvana Simons in Pauw. Daarmee bereikte hij 27 procent van alle kijkers tussen elf en twaalf. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Pauw wist voor de tweede dag op rij meer kijkers te bekoren dan RTL Late Night, dat gedeeltelijk gelijktijdig wordt uitgezonden. De talkshow van Humberto Tan, met daarin onder meer de nabestaanden van Nicole van den Hurk, scoorde 723.000 kijkers (17 procent).
NPO 1 won niet alleen op de late avond van RTL 4, maar ook op prime time. Opsporing Verzocht (1,4 miljoen en 22 procent) versloeg Verslaafd (944.000 kijkers en 15 procent) en Opgelicht (1,3 miljoen en 20 procent) versloeg The Amsterdam Project (903.000 en 15 procent).
Veronica pakte het brons op prime time: de wedstrijd Sporting Lissabon – Real Madrid was goed voor 858.000 kijkers (14 procent).
Verder koos men op prime time vooral voor de documentaire Emma Wil Leven over een meisje dat overlijdt aan anorexia. Daar keken maar liefst 651.000 kijkers (11 procent) naar. Daaraan voorafgaand keken er 213.000 mensen (4 procent naar Baby Te Huur.
RTL 5 scoorde 337.000 kijkers (5 procent) met Oh Oh Daar Gaan We Weer. SBS 6 noteerde 450.000 kijkers (7 procent) met De Gevaarlijkste Wegen van Nederland en 307.000 kijkers (5 procent) met Mijn Laatste Keer.
Vooravond en late avond
De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,5 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), RTL Boulevard (965.000), Editie NL (846.000), Met Het Mes Op Tafel (656.000) en Utopia (589.000).
’s Middags scoorde Tijd voor MAX 608.000 kijkers en had RTL Live 290.000 kijkers.
Op de late avond waren De Rijdende Rechter (1,2 miljoen), Pauw (849.000), RTL Late Night (723.000), Hart van Nederland (613.000), en Shownieuws (573.000) het meest in trek.
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 8 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: SBS