De kijkcijfers van zondag 6 november 2016 (SKO)
De NPO 1-serie Als De Dijken Breken zat de RTL 4-show Ik Hou Van Holland gisterenavond wederom op de hielen. Net als vorige week trok de dramaserie bijna 1,7 miljoen kijkers (26 procent) en net als vorige week scoorde de Linda de Mol-show ruim 1,7 miljoen kijkers (26 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Als De Dijken Breken ging vorige week van start en verraste door zo goed te scoren tegenover de tv-koningin. Ook toen kreeg De Mol bijna natte voeten.
Recht tegenover de dijkdoorbraakserie en Linda de Mol herstelt Sylvie Meis zich op SBS 6 als de nummer drie. Haar show Wedden Dat Ik Het Kan zakte vorige week weg tot 523.000 kijkers (8 procent), maar klimt nu weer naar 667.000 kijkers (10 procent).
De programma’s die aansluitend aan deze programma’s werden uitgezonden waren De Kwis op NPO 1 (1,3 miljoen kijkers en 20 procent), Collectief Geheugen op RTL 4 (1 miljoen kijkers en 19 procent) en Talenten Zonder Centen op SBS 6 (584.000 kijkers en 9 procent).
De andere meest bekeken titels op prime time waren Verborgen Verleden met 607.000 kijkers (9 procent) op NPO 2 en Nieuwsuur met 549.000 kijkers (9 procent) op NPO 2.
De primetimetoppers op de kleinere zenders van RTL en SBS waren Rizolli and Isles met 359.000 kijkers (6 procent) op Net5, November Man met 297.000 kijkers (5 procent) op RTL 5 en Grand Slam of Darts met 244.000 kijkers (5 procent) op RTL 7.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Kassa (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), TV Kantine (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Sinterklaasjournaal (996.000), Eigen huis en tuin (886.000), Half Acht Nieuws (700.000) en Lachen Om Home Video’s (630.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Collectief Geheugen (1 miljoen), Vier seizoenen aan de Amstel (997.000), Hart van Nederland (914.000), WK Journaal (774.000), Chantal Blijft Slapen (524.000) en Shownieuws (514.000) het meest in trek.
’s Middags trok de intocht van Sinterklaas 2,1 miljoen kijkers (78 procent) naar NPO 3 en daarmee was het de meest bekeken tv-uitzending van de dag.
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 10 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: EO