Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Oranje Leeuwinnen richting drie miljoen kijkers

21 juni 2019 door admin

De kijkcijfers van donderdag 20 juni 2019 (SKO)

Na de 1,6 miljoen kijkers voor de openingswedstrijd tegen Frankrijk (op een doordeweekse middag) en de 2,3 miljoen kijkers voor de wedstrijd tegen Kameroen (op zaterdagmiddag), wist de derde wedstrijd van de Oranje Leeuwinnen – tegen Canada – donderdagavond vanaf zes uur 2,8 miljoen kijkers (65 procent) te boeien op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Nederland – Canada was te zien in de vooravond, waardoor de reguliere programmering moest wijken.

De Margriet van der Linden-talkshow M, die normaal gesproken zo’n 700.000 kijkers trekt, was nu om 16.30 uur te zien en trok op dat tijdstip 143.000 kijkers (12 procent).

Overigens wonnen de Oranje Leeuwinnen met 2-1 van Canada. De Nederlandse voetbalvrouwen hebben zich als groepswinnaar geplaatst voor de achtste finales van het WK en treffen aankomende dinsdag Japan.

Ook op prime time was NPO 1 de grootste zender. The Great British Bake-Off noteerde 952.000 kijkers (20 procent). Aansluitend scoorde DWDD Summerschool slechts 463.000 kijkers (10 procent).

NPO 3 pakte zilver met de voetbalwedstrijd Zweden – Verenigde Staten, waar 940.000 mensen (22 procent) naar keken.

Daarna volgt RTL 4 met een nieuwe aflevering van Van der Vorst ziet sterren, goed voor 825.000 kijkers (18 procent). Beste Kijkers trok direct erna 648.000 kijkers (15 procent).

Verder was SBS 6 het meest in trek. De 25 Meest Opmerkelijke Internetfilmpjes Aller Tijden kwam uit op 332.000 kijkers (7 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Hunters: 275.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Love Island: 224.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met SWAT: 207.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Ella Enchanted: 205.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Prime Suspect Tennison: 198.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met 48 HRS: 169.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Nederland – Canada (2,8 miljoen), Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Studio France (746.000), GTST (695.000), de voetbalnabeschouwing (635.000), Half acht nieuws (468.000) en RTL Boulevard (387.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (666.000), Pauw (609.000), Nieuwsuur (557.000), Shownieuws (517.000), Journaal laat (397.000), Islands of America (339.000) en Zomer Met Art (303.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 36 procent marktaandeel, NPO 3 pakte zilver met 13 procent en RTL 4 brons met 12 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.


Dit bericht is geplaatst
op 21-06-2019 at 7:55 in de categorie Kijkcijfers.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media