De kijkcijfers van vrijdag 21 april 2017 (SKO)
De finale van het zesde seizoen van The Voice Kids trok vrijdagavond bijna 1,9 miljoen kijkers naar RTL 4. Daarmee behaalde de familiezender 30 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de op een na minst bekeken finale van The Voice Kids tot nu toe. Alleen de slotaflevering van het vierde seizoen was met ruim 1,8 miljoen kijkers minder in trek. Alle andere finales van de talentenjacht wisten stuk voor stuk meer dan 2 miljoen kijkers te bekoren.
Vooral de eerste twee finales van The Voice Kids deden het goed met 2,8 miljoen kijkers. De derde finale scoorde 2,3 miljoen kijkers, de vierde dus ruim 1,8 miljoen en de vijfde finale trok vorig jaar ook weer 2,3 miljoen kijkers.
De volwassen broer The Voice of Holland noteerde afgelopen februari nog zijn minst bekeken finale ooit. Daar keken ruim 2,5 miljoen mensen (36 procent) naar.
NPO 1 bood het meest bekeken alternatief voor The Voice Kids: Witse scoorde 1,4 miljoen kijkers (22 procent) en Eén tegen 100 trok aansluitend 1,5 miljoen kijkers (23 procent).
Dankzij het door 870.000 mensen (13 procent) bekeken Twee Voor Twaalf was NPO 2 de nummer drie op prime time. College Tour trok aansluitend 371.000 kijkers (6 procent), waarna Nieuwsuur afsloot met 625.000 kijkers (10 procent).
De nummer vier was RTL 7. Die zender trok 506.000 kijkers (8 procent) met de nog altijd populaire voetbaltalkshow Voetbal Inside.
De andere meest bekeken titels op prime time waren Reizen Waes met 352.000 kijkers op NPO 3, De Toppers: Wild West Thuis Best met 332.000 kijkers op SBS 6 en The Big Bang Theory met 313.000 kijkers op Veronica.
De nieuwe soap over Holland Casino begon na de Toppers-soap met 303.000 kijkers (5 procent) op SBS 6.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), GTST (1,5 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Half Acht nieuws (1,1 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), RTL Boulevard (868.000), Editie NL (610.000) en Utopia (565.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren RTL Late Night (1,1 miljoen), Eredivisie op vrijdag (873.000), Pauw (865.000), Hart van Nederland (736.000), het late RTL Nieuws (631.000) en Shownieuws (615.000) het meest in trek.
RTL 4 avondmarktleider
RTL 4 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 24 procent en SBS 6 brons met 7 procent.