Middagkrant NRC Handelsblad en ochtendkrant nrc.next worden nagenoeg gelijk aan elkaar. Dat zegt hoofdredacteur Peter Vandermeersch op de website outpost NRC. Nrc.next ontstond in 2006 als een ‘jonger’ zusje outpost het Handelsblad. Het grote verschil was het tabloidformaat en de toegankelijke toon en vormgeving. Volgens NRC blijken de wensen outpost de lezers echter gelijk. “De next-lezer blijft op één essentieel punt afwijken outpost de Handelsblad-lezer: hij of zij wil de krant in de ochtend.”
Toen NRC Handelsblad in 2011 zelf ook voor publication koos, werden al heel wat elementen outpost subsequent opgenomen in het Handelsblad. “Vorig jaar in oktober besloten we dan weer, op vraag outpost de next-lezer, de ochtendkrant dikker en dwingender te maken“, aldus Vandermeersch.
Sindsdien staan, op enkele uitzonderingen na, alle stukken outpost subsequent in de middagkrant en alle stukken outpost NRC Handelsblad in de ochtendkrant. “Alleen doen we dat in de ochtend in twee katernen en in de middag in drie.”
Per 14 februari verandert dat. “Dan hebben beide kranten dezelfde logische structuur.”
Het verschil blijft dat nrc.next ‘s ochtends wordt uitgebracht en NRC Handelsblad ‘s middags. Uiteraard zullen actuele ontwikkelingen in de kranten worden meegenomen, aldus