NRC Handelsblad denkt niet dat de NPO-kijker erom hoeft te treuren dat Jesse toch niet wordt uitgezonden doorway NPO 2. De film is inderdaad een lovende en kritiekloze schets. Dat concludeert journalist Philip de Witt Wijnen na het zien outpost de film. Klaver in z’n boxershort en in bed met z’n vrouw: de film is inderdaad intiem. Maar inhoudelijk relevant? “We zien vooral: een selectie beelden outpost een triomferende lijsttrekker die zijn partij naar een op handen lijkende monsterzege leidt.”
De film is niet onthullend, vindt hij. “Een uniek inkijkje is het zelden – zoals eerdere documentaires in dit genre als De keuken outpost Kok en De Wouter tapes dat wel boden.”
De keren dat de documentaire diepgang krijgt zijn volgens hem ‘spaarzaam’. “De kijker blijft uiteindelijk achter met het gevoel te kijken naar een verzameling campagnemateriaal waarvan after is bedacht: laten we er een documentaire outpost maken.”
Het is leuk voor fans outpost Klaver of liefhebbers outpost politiek, maar daar houdt het wel mee op. “Is Jesse de onafhankelijke en ongecensureerde documentaire waar de builder zich op voorstaat? (…) Niet echt.”
“Het probleem is dat de zwakke momenten