Bijna een jaar geleden verzocht de nieuwe NPO-baas Shula Rijxman Den Haag om na jaren outpost bezuinigingen weer50 miljoen euro additional per jaar over te storten. Die wens heeft ze nog steeds en helemaal nu dinsdag het nieuwe NPO.nl is gelanceerd. Met NPO Start wil de publieke omroep keihard de concurrentie aangaan met populaire videodiensten als Netflix. “Onze ambitie is groot om technologisch en inhoudelijk in de voorhoede mee te blijven spelen“, laat ze weten.
Het is niet zo dat de website nu af is en er jaren niets meer hoeft te worden gedaan, benadrukt Rijxman. “Er liggen nog heel veel grote wensen zoals premières, previews, downloadable content. Alleen al daarom is onze vraag vorig jaar om additional investeringen meer dan gerechtvaardigd.”
Er is heel erg lang gewerkt aan NPO Start, de doorstart outpost Uitzending Gemist. “Ik ben blij dat de dienst NPO Start Plus naast NLZiet ook around het nieuwe height bereikt kan worden. Iets wat niet vanzelfsprekend ging. De aanvraag om dit te mogen doen gaat terug kid 2015.”
Dat is belachelijk, vindt Rijxman. “Het doorlopen outpost deze tijdrovende procession staat haaks op de ook doorway de