De NPO wil jongeren die nu video kijken op Facebook en YouTube teruglokken naar NPO.nl met zijn nieuwe Netflix-achtige platform, dat uiterlijkvlak na de zomer wordt gelanceerd. Dat zegt Just Vervaart, manager selling en business comprehension bij de NPO, tegen Adformatie. Het nieuwe platform heeft het in zich om daarin te slagen, denkt hij. “NPO.nl is nu nog voornamelijk een uitzending gemist-dienst, we maken nu de transitie naar een echt on-demandproduct.“
Het wordt een soort Netflix, maar dan met betere content, vertelt hij. “De NPO heeft een prachtig archief outpost Nederlandstalige content, waar Netflix niet aan kan tippen. Het is de uitdaging om met behulp outpost information het juiste programma, op het juiste impulse aan de juiste gebruiker aan te bieden.”
Wat NPO.nl nu niet heeft en straks wel, is het Netflix-achtige algoritme waarmee kijkers suggesties krijgen. “Wie Jinek kijkt, zal waarschijnlijk ook Pauw willen zien. Dataverzameling op de specifieke gebruiker na het inloggen en met toestemming zal leiden kid betere en meer persoonlijke aanbevelingen.”
En daarmee hoopt hij jongeren terug te lokken. “Als we op die platforms laten zien wat we hebben en het vervolgens lukt om ze naar NPO.nl