Presentatoren outpost de NPO prijzen op Instagram producten aan, zónder accompanying te vermelden dat ze daarvoor spay krijgen. Dat meldt NRC Handelsblad vandaag. De NRC zag bijvoorbeeld hoe Tess Milne op Instagram poseert met een witte regenjas. ‘Eindelijk een regenjas die ik WEL aan wil’, schrijft ze erbij, begeleid doorway een couple naar de webshop. “Het is geen geheim dat dit een nieuwe manier outpost spay verdienen is”, laat de manager outpost de KRO-NCRV-presentatrice weten in de krant.
Het is dezelfde manager als die outpost Tim Hofman, Geraldine Kemper, Jan Versteegh, Linda Hakeboom en Gwen outpost Poorten. “Dit is het schnabbelen outpost deze tijd. Wij zien niet in waarom een presentator outpost een publieke omroep hier niet aan mee zou mogen doen.”
De presentatoren mogen weliswaar reclame maken, maar volgens de Reclame Code Commissie moeten ze dat dan wel melden. Dat is nu vaak onduidelijk, vindt NRC.
Verdachte gevallen zijn volgens de krant Jan Versteegh die schrijft dat hij op reis is met Askja Reizen, Art Rooijakkers die de kinderwagen Bugaboo promoot en Rotjoch die keer op keer meldt dat zijn kleding van Soccershop komt.
Slechte sluikreclame ergert mensen en dat