De NPO 3-datingshow All Inclusive had niet beter op zijn plek geweest bij RTL 5. Dat zegt producent Josselien Meijs van Warner Bros (voorheen Eyeworks) in het AD. Twaalf jonge alleenstaande ouders gaan in de Turkse zomerzon op zoek naar een nieuwe geliefde in All Inclusive. Klinkt commercieel, maar het programma maakt onderdeel uit van de NPO 3-woensdag. Had dit niet beter door RTL 5 gefinancierd kunnen worden? Nee, zegt Meijs. “Dit is geen Temptation Island voor 40-plussers.”
All Inclusive is een datingshow met een diepere laag, vindt zij. “Waarom kan een belangrijke boodschap niet in humor en vrolijke tv verpakt zijn? Volgens mij is dat hier juist zo goed gelukt. Het kijkt lekker weg. Tegelijkertijd laat je zien met wat voor problemen eenoudergezinnen te maken hebben.”
Het programma is geen hit. Er kijken zo’n 250.000 mensen. Toch is Meijs tevreden. “Dat is voor NPO 3 nog altijd boven het gemiddelde. Dus zijn we tevreden, omdat het in de doelgroep goed scoort.”
Het blijft volgens het AD guilty pleasure-tv. “Alles ligt onder een vergrootglas. Er zijn veel mensen die niet snappen dat je aan zoiets meedoet”, geeft Meijs toe.
“Aan de andere kant zijn de verhalen en de problemen wél herkenbaar. Dat trekt een publiek aan dat het juist heel dapper vindt.”
All Inclusive is vanavond om 20.30 uur te zien op NPO 3. Een artikel over dit programma kunt u vandaag lezen in het AD,via Blendle.
Foto: AvroTros