Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

NPO 3-megahit Luizenmoeder blijft boven 3 miljoen

26 februari 2018 door admin

De kijkcijfers van zondag 25 februari 2018 (SKO)

De ongekend hoge kijkcijfers van de NPO 3-serie De Luizenmoeder beginnen bijna te wennen. Ook de zevende aflevering trok zondagavond meer dan drie miljoen kijkers: er keken 3,1 miljoen mensen (35 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Luizenmoeder scoort al sinds de vierde aflevering steevast boven de 3 miljoen kijkers en daarmee is het een van de meest bekeken tv-programma’s van deze eeuw. Bovendien is het ook het meest teruggekeken programma ooit.

De eerste zes afleveringen van De Luizenmoeder scoorden 750.000, 1,4 miljoen, 2,4 miljoen en 3,5 miljoen, 3,4 miljoen kijkers en 3,2 miljoen kijkers.

Inclusief uitgesteld kijken gaat het om 1,6 miljoen, 2,6 miljoen, 3,8 miljoen, 4,7 miljoen, 4,4 miljoen en 4,1 miljoen kijkers. Het hoogtepunt lag dus op de vierde aflevering.

Het is de afgelopen weken niet bij NPO 3 opgekomen om De Luizenmoeder te gebruiken als lead-in voor Zondag Met Lubach. Nu zakken de kijkcijfers in dankzij Smeris (688.000 kijkers en 10 procent) en stijgen die pas weer dáárna als Arjen Lubach begint (1,1 miljoen en 18 procent). Met De Luizenmoeder als lead-in had Zondag Met Lubach kunnen groeien tot enorme proporties.

Het meest bekeken alternatief op prime time was NPO 1. Studio Sportwinter trok op de dag van de sluitingsceremonie van de Olympische Spelen nog 1,3 miljoen kijkers (15 procent). Aansluitend deed de finale van De Curling Quiz 930.000 kijkers (14 procent).

NPO 2 pakte brons met Door Het Hart Van China (1,2 miljoen en 15 procent). Aansluitend deed Tegenlicht 727.000 kijkers (11 procent).

Door de hevige concurrentie is de RTL 4-serie Moordvrouw niet langer een echte kijkcijferhit. Ditmaal keken er 859.000 mensen (11 procent). Soof had er aansluitend 1 miljoen (15 procent) en CMC 618.000 (12 procent).

Ook SBS 6 haalde de top 25 op prime time. Het nieuwe Jullie Huis Onze Regels kwam uit op 635.000 kijkers (8 procent), terwijl Klasgenoten erna 767.000 kijkers (12 procent) neerzette.

De vijf minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met Lethal Weapon: 527.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Tomorrow Never Dies: 302.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI New York: 259.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Danish Girl: 157.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Temptation Island: 111.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Studio Sport Eredivisie (2,7 miljoen), Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Pyeongchang Vandaag (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (772.000) en 3 op reis (619.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (920.000), CMC (618.000), Studio Voetbal (613.000) en Shownieuws (612.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 11 procent en NPO 3 brons met afgerond eveneens 11 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Avrotros

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media