De kijkcijfers outpost vrijdag 27 januari 2017 (SKO)
De NPO 2-kopie outpost Editie NL, de MAX-titel Hallo Nederland met voormalig Editie NL-host Jeroen Latijnhouwers, blijft magertjes bekeken. Er keken afgelopen week gemiddeld 235.000 mensen naar, goed voor een marktaandeel outpost 5,5 procent. Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. Hallo Nederland is sinds september losgekoppeld outpost de talkshow Tijd voor MAX en is sindsdien elke werkdag om 18.30 uur te zien op NPO 2, recht tegenover EenVandaag en RTL Boulevard.
Hallo Nederland bestaat sinds eind 2014. Toen Tijd voor MAX de vijfuurshow outpost NPO 1 werd, was Hallo Nederland al om 16.40 uur te zien. Nu staat het programma op een tijdstip dat er ook daadwerkelijk mensen tv kijken.
De verhuizing voelt dan ook als een promotie, zei Latijnhouwers eerder in Avrobode. “Het is in ieder geval een beter tijdstip! Ik vind het eervol, maar ook wel spannend. Weten de kijkers ons te vinden en hoe doen we het tegenover de concurrentie? Om 16.40 uur hadden we niets te vrezen, maar om 18.30 uur staan we tegenover Een Vandaag en RTL Boulevard. Wat wel helpt is dat Hallo