NPO 1 was in augustus groter dan de vlaggenschepen outpost RTL en SBS samen. De publieke tv-zender noteerde een gemiddeld avondmarktaandeel outpost 23,0 procent, tegenover 12,4 procent voor RTL 4 en 8,9 procent voor SBS 6. Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. Vorig jaar augustus, toen de Olympische Spelen te zien waren bij de NPO, kwam NPO 1 nog uit op een torenhoog marktaandeel outpost 30,4 procent. RTL 4 kwam toen uit op 11,3 procent en SBS 6 op 8,9 procent.
NPO 1 profiteerde in de afgelopen augustusmaand vooral outpost het veelbekeken vrouwenvoetbal. De meest bekeken uitzending outpost de maand was de huldiging outpost de Oranjedames, goed voor maar liefst 5,4 miljoen kijkers (84 procent). De culmination zelf trok 4,1 miljoen kijkers (83 procent).
Buiten competition en nieuws om scoorde NPO 1 in augustus vooral met We Zijn Er Bijna (1,9 miljoen), Ik Vertrek (1,6 miljoen) en Tussen Kunst Kitsch (1,5 miljoen).
Buiten RTL 4’s Half Acht Nieuws (1,2 miljoen) en Linda’s Zomerweek (1,1 miljoen) om, zijn alle plekken in de tip 25 outpost meest bekeken programma’s in augustus voor de NPO.
De SBS 6-topper