Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Net5 eindigt op laagste plek met première De Bachelor

29 november 2017 door admin

De kijkcijfers van dinsdag 28 november 2017 (SKO)

De terugkeer van de Nederlandse De Bachelor trok dinsdagavond weinig bekijks op Net5. De première-aflevering kwam niet verder dan 225.000 kijkers en 3,6 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Net5 was door deze tegenvallende score de minst bekeken top-tienzender op prime time. Alle andere grote zenders van de NPO, RTL en SBS trokken meer bekijks, zelfs met herhalingen van films en series. Het is dan ook een behoorlijke domper voor de vrouwenzender.

Net5 erkent sportief dat ook de kijkcijfers in de doelgroep niet optimaal zijn, al zijn die wel beter dan de algemene cijfers. In 20 tot 54 jaar werd een ‘voorzichtige start’ gerealiseerd met 5,3 procent marktaandeel, aldus de zender.

In de vrouwelijke doelgroepen werd een stuk beter gescoord met 7,6 procent in de doelgroep vrouwen van 20 tot 49 en 11,6 procent in vrouwen van 20 tot 34.

De eerste Nederlandse editie van The Bachelor was in 2003 te zien op RTL 4 met Irene Moors aan het roer en in 2004 volgde een editie met Rick Luijckx op het toenmalige Yorin. In 2011 keerde de show terug op RTL 4 met Robert ten Brink als presentator.

De finale van die laatste editie op RTL 4 was met ruim 1,1 miljoen kijkers behoorlijk in trek. Toch liet RTL het programma gaan: in 2012 verhuisde het programma naar Net5. Uiteindelijk trok de finale daar 216.000 kijkers.

SBS zal gemengde gevoelens hebben over gisterenavond. Vlaggenschip SBS 6 zakte weg tot de zesde zender op prime time met de combinatie Talenten Zonder Centen (387.000 en 6 procent) en Keep It Cool (285.000 en 5 procent), maar zusterzender Veronica pakte zilver op prime time met vrouwenvoetbal.

De WK-kwalificatiewedstrijd Nederland – Ierland, die eindigde in 1-1, kwam uit op een torenhoge 1,1 miljoen kijkers (17 procent). Dat is ver boven het Veronica-gemiddelde.

NPO 1 pakte goud met Opsporing Verzocht (1,2 miljoen en 19 procent) en Opgelicht (1,1 miljoen en 19 procent).

Het brons was voor RTL 4: Het Perfecte Plaatje noteerde 1 miljoen kijkers (16 procent), waarna de zender dankzij Onschuldig weer instortte tot 584.000 kijkers (10 procent).

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Volle Zalen: 489.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Samantha en Michael scheiden ermee uit: 398.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Keep It Cool 285.000 kijkers, en daarvoor met Talenten Zonder Centen: 387.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met The Tourist: 304.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Alles is Familie: 288.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Speed: 237.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met De Bachelor: 225.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Half Acht Nieuws (1,4 miljoen), GTST (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), RTL Boulevard (1 miljoen), Editie NL (900.000), Sinterklaasjournaal (792.000), Met Het Mes Op Tafel (636.000) en Utopia (581.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter (1,4 miljoen), Pauw (981.000), Nieuwsuur (594.000), RTL Late Night (519.000) en Hart van Nederland (501.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en Veronica brons met 10 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media