Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Nederland nog steeds ruim 3 uur per dag voor de buis

30 december 2016 door admin

De gemiddelde Nederlander zit nog steeds ruim 3 uur per dag voor de buis, ondanks de opkomst van nieuwe media. De gemiddelde kijktijd was dit jaar 182 minuten. Dat blijkt uit een voorlopige balans die Stichting KijkOnderzoek (SKO) op verzoek van De Telegraaf heeft opgemaakt. Ten opzichte van 2015 is de kijktijd dit jaar afgenomen met 4,2 procent. “De afname is iets minder sterk dan in 2015”, zegt SKO-directeur Bas de Vos. “Vorig jaar daalde de kijktijd met 4,8 procent.”

De terugloop is het grootst onder jongeren: in de doelgroep 6 tot 12 jaar en 20 tot 34 jaar was de afname 10 procent en in de doelgroep 13 tot 19 jaar zelfs 18 procent. “Daar staat tegenover dat onder vijftigplussers de daling slechts 2 procent bedroeg.”

Dat raakt vooral RTL, dat een jonger publiek heeft, aldus De Vos. “Die groep daalt dus harder. SBS zakte iets minder; de zendergroep heeft relatief gezien een beter jaar gehad dan in 2015.”

Aangezien Nederland nog ruim 3 uur per dag voor de buis zit, maakt De Vos zich niet zo’n zorgen over het medium televisie. “Het medium wordt wel eens voor dood verklaard, maar daar geloof ik echt niet in. Tal van programma’s trekken nog altijd een enorm publiek.”

Als voorbeeld noemt De Vos de kerstspecial van All You Need Is Love, die op kerstavond meer dan 3 miljoen kijkers trok. “Je ziet wel dat YouTube snel groot is geworden, maar we kijken er relatief kort naar. De tv-kijktijd daalt zeker verder, maar op termijn ontstaat er een balans tussen de verschillende platforms.”

Het Telegraaf-artikel Tv-kijktijd daalt verderkunt u lezen via Blendle.

Foto: Wikimedia

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media