Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

‘Naamsbekendheid Eyelove verdrievoudigd door Froger’

17 oktober 2018 door admin

De naamsbekendheid van brillenwinkel Eyelove is door de radio- en tv-reclames met René Froger in een half jaar tijd verdrievoudigd. De impact van de campagne is dan ook enorm. Dat blijkt uit onderzoek van de Ster. Eyelove adverteert sinds 2011 trouw in grotere dagbladen, maar eind 2017 vonden ze de tijd rijp voor een tv- en radiocampagne. De spot werd op 7 januari opgenomen en was vanaf 22 januari op televisie. Al direct werd duidelijk dat veel kijkers de spotjes bijzonder irritant vonden.

Toch zag Eyelove niet af van de reclames. “Ik had absolúút niet het idee dat dit als een irritante commercial zou worden ervaren. Mensen ergeren is dus ook absoluut niet de insteek geweest”, aldus Paul Berkelmans, directeur van Eyelove. “Maar we vonden dat, nu we die commercial eenmaal hebben gemaakt, we ‘m flink gaan uitzenden ook.”

De spot heeft alleen bij Ster op radio én televisie gedraaid, onder meer na bereiksprogramma’s als De Luizenmoeder en het NOS Journaal en in reclameblokken rondom grote evenementen als het WK Voetbal. Eyelove heeft met de campagne 96 procent van hun doelgroep, vijftigplussers, bereikt.

Samen met Ster heeft Eyelove drie keer onderzoek uitgevoerd naar hun bekendheid. “Vóór de spotjes op tv kwamen hadden we onder 50-plus een naamsbekendheid van minder dan 20 procent. Dat is inmiddels meer dan verdrievoudigd”, zegt Berkelmans.

De Ster feliciteert Eyelove met de succesvolle campagne. “Naamsbekendheid opbouwen is Eyelove in ieder geval gelukt. Natuurlijk is het daarnaast ook belangrijk om merkvoorkeur te creëren en uiteindelijk (meer) brillen te verkopen.”

Het blogartikel van de Ster over de Eyelove-reclame kunt u hier lezen.


Dit bericht is geplaatst
op 17-10-2018 at 14:45 in de categorie Overige.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media