De kijkcijfers van vrijdag 14 juni 2019 (SKO)
Loes Haverkort heeft vrijdagavond voor het oog van 581.000 kijkers (12 procent) de finale van It Takes 2 gewonnen. Daarmee was SBS 6 de nummer drie op prime time, na RTL 4 en NPO 3. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De actrice is ongelooflijk blij met haar overwinning. “Ik kan het gewoon niet geloven. Door It Takes 2 is glashelder geworden hoe belangrijk zingen voor me is. Ik ben echt heel dankbaar dat ik heb mogen meedoen en dit heb mogen ontdekken.”
Het is veruit de minst bekeken finale van It Takes 2 ooit. Dat heeft te maken met de verhuizing van RTL 4 naar SBS 6. De eerste drie edities, die bij RTL 4 te zien waren, sloten af met 1,8 miljoen kijkers, 992.000 kijkers en 918.000 kijkers.
RTL 4 pakt goud op prime time dankzij het door 1,1 miljoen mensen (23 procent) bekeken All Together Now.
Het vrouwenvoetbal op NPO 3, de wedstrijd tussen Engeland en Argentinië, kwam uit op 993.000 kijkers (21 procent).
Verder keken de meeste mensen naar Polizei Potsdam op NPO 1, goed voor 566.000 kijkers (13 procent). Een herhaling van Ilse’s Veranda trok aansluitend een voor NPO 1 buitengewoon dramatische 287.000 kijkers (6 procent). Daarna trok Jaïr in Goed Gezelschap 400.000 kijkers (9 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- NPO 3 scoorde met The Strangers: 329.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 300.000 kijkers,
- Veronica scoorde met 13 Hours: 166.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Love Island: 127.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Basic: 125.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Men Women and Children: 36.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), GTST (758.000), Half acht nieuws (751.000), M (685.000), Zesuurjournaal (637.000), RTL Boulevard (554.000), EenVandaag (544.000) en Editie NL (523.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Pauw (866.000), Hart van Nederland (787.000), De Zwakste Schakel (579.000), Shownieuws (536.000), Nieuwsuur (487.000) en Journaal laat (461.000) het meest in trek.
RTL 4 avondmarktleider
RTL 4 was avondmarktleider met 18 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 17 procent en NPO 3 brons met 14 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.