De kijkcijfers van zondag 2 september 2018 (SKO)
Het nieuwe seizoen van de grote Postcode Loterij-show Miljoenenjacht is zondagavond van start gegaan met 1,9 miljoen kijkers (31 procent) op RTL 4. Daarmee was het programma van Linda de Mol de grote winnaar op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Mol is heer en meester op zondagavond. De nummer twee op prime time was namelijk haar komedieserie Familie Kruys, die direct na de spelshow bijna 1,3 miljoen kijkers (22 procent) noteerde.
NPO 1 bood het meest bekeken alternatief om half negen met Tussen Kunst en Kitsch, dat 1 miljoen kijkers (17 procent) noteerde.
Om 21.10 uur schakelden veel mensen over naar NPO 3, waar de tweede aflevering van Ik Weet Wie Je Bent 832.000 kijkers (13 procent) scoorde. Op hetzelfde moment zakte NPO 1 in tot 700.000 kijkers (11 procent) voor Mag Dat.
Vorige week begon Ik Weet Wie Je Bent met 985.000 kijkers (17 procent). De serie daalt dus licht, maar nog steeds scoort de serie erg hoog voor NPO 3-begrippen.
De enige andere primetime-titels in de top 15 waren ook te zien op NPO 3: I Love The 90s Test scoorde 438.000 kijkers (8 procent) en de allerlaatste aflevering van Ranking the Stars 418.000 kijkers (9 procent).
De nummer vier op prime time was SBS 6 met Paleis voor een Prikkie (353.000 kijkers en 6 procent) en Undercover in Nederland (366.000 kijkers en 6 procent).
Zomergasten op NPO 2 sloot af met 316.000 kijkers (6 procent).
De vijf minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Net5 scoorde met The Blind Side: 283.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Thor The Dark World: 255.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Crime Scene Investigation: 202.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Lekker Slim: 182.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met The Maak of Zorro: 171.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Studio Sport Eredivisie (2,1 miljoen), Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Studio Sport (872.000), Half Acht Nieuws (611.000) en RTL Boulevard (346.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (857.000), Shownieuws (585.000), Ranking the Stars (418.000) en The Voice Senior (400.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en NPO 3 brons met 7 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.