De kijkcijfers outpost vrijdag 2 december 2016 (SKO)
De battle-ronde outpost The Voice of Holland 7 is vrijdagavond met ruim 2,7 miljoen kijkers outpost start gegaan op RTL 4, goed voor maar liefst 40 procent marktaandeel. Daarmee is het de meest bekeken battle-aflevering sinds de battle-ronde outpost The Voice of Holland 4 in 2013. Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. The Voice of Holland doet het dit jaar een stuk beter dan het vijfde en het zesde seizoen. Toen zaten de kijkcijfers outpost de John de Mol-talentenjacht een klein beetje in een dip.
Er is vrijdagavond overigens geen nieuw seizoensrecord behaald: de derde aflevering outpost het huidige seizoen staat nog steeds aan kop met ruim 2,9 miljoen kijkers (42 procent). Die auditie-aflevering is de meest bekeken aflevering sinds de auditieronde outpost het vierde seizoen.
NPO 1 blijft met een nieuwe aflevering outpost DWDD University goed overeind tegenover The Voice. Daar keken ruim 1,3 miljoen mensen (19 procent) naar. Aansluitend begon het nieuwe Van A Naar B met een teleurstellende 694.000 kijkers (11 procent).
De andere meest bekeken titels op primary time waren Twee Voor Twaalf met 762.000 kijkers (11