Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Mediabureau Mindshare tegen boycot RTL of Telegraaf

13 januari 2017 door admin

Ruud de Langen, directeur van het grootste bedrijf dat zendtijd inkoopt voor adverteerders, Mindshare, vindt een boycot van RTL om de Peter Jan Rens-soap of een boycot van De Telegraaf om de koppen over asielzoekers onzinnig. Dat zegt hij in een column bij Broadcast Magazine. Linkse mensen riepen adverteerders op sociale media op om De Telegraaf te boycotten vanwege de asielplaag-kop. “Gisteren kreeg ik van een aantal klanten ook een telefoontje om hierover te overleggen.“

De Langen vindt een boycot echter onzinnig. “Adverteerders zijn niet verantwoordelijk voor journalistieke keuzes. Een adverteerder die ergens adverteert, kan het niet eens zijn met elke mening, elke column, elke kop die in een nieuwskanaal verschijnt. Als ze daar aan zouden beginnen, is dan het einde niet zoek?”

“Mag Kruidvat dan wel adverteren bij de EO als er een discussie is over Jezus versus een oerknal? En mag Corendon dan wel reclame maken rondom programma’s als Oh Oh Cherso waarin de mannen zo liefkozend over vrouwen spreken met termen als WOKNOK?”

Media hebben nou eenmaal voor- en tegenstanders, ook als het gaat om de asielkoppen van De Telegraaf. “Koppen met termen als ‘Kansloze asielplaag’ zijn niet passend volgens bijvoorbeeld de man die overal verstand van heeft, Peter R de Vries. Maar VARA’s Claudia de Breij kon er prima mee leven.”

De Langen adviseert dan ook gewoon te blijven adverteren, ook rond de omstreden soap van Peter Jan Rens op RTL 5. “Het is niet de eerste taak van mediabureaus om moreel kompas te zijn. En om dan namens merken te zeggen waar ze wel en niet moeten adverteren. Dat moeten adverteerders toch echt zelf doen“,besluit hij.

Foto: RTL

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media