Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Mediabureau Magna: ‘RTL Late Night als nachtkaars uit’

21 februari 2017 door admin

Alles wijst er op dat RTL Late Night als een nachtkaars uitgaat. Dat stelt Arthur Terpstra van mediabureau MAGNA, dat zendtijd inkoopt voor adverteerders, in Adformatie. Mede door het grote succes van Eva Jinek op NPO 1 is de RTL 4-show van Humberto Tan volledig ingestort sinds de jaarwisseling. Terpstra wijst erop dat RTL Late Night nog wel de winnaar is in de belangrijke commerciële doelgroep 25 tot 54-jarigen, maar ziet dat Jinek ook in die doelgroep aan een opmars bezig is.

Terpstra constateerde begin oktober al dat RTL zich zorgen moest gaan maken over de kijkcijfers van RTL Late Night. “Destijds stelden we ons zelf de vraag of RTL Late Night überhaupt nog het tij kon keren.”

De zorgen zijn alleen maar groter geworden, zegt Terpstra nu. “In 2017 is RTL Late Night wel heel beroerd uit de startblokken gekomen. Terwijl Jinek juist een uiterst flitsende start kende.”

Van een commerciële ramp wil Terpstra nog niet spreken: RTL Late Night presteert in de doelgroep 25 tot 54 jaar nog steeds beter dan Jinek. “De verschillen tussen de programma’s worden wel in rap tempo kleiner. Alles wijst er op dat RTL Late Night als een nachtkaars uitgaat.”

Zeker met de Tweede Kamerverkiezingen in aantocht zal de kijker nog meer voor inhoud kiezen, denkt Terpstra. “RTL Late Night moet daarnaast niet alleen naar concurrentie kijken, want ook de afnemende kijktijd baart zorgen. Er is werk aan de winkel: Code Rood bij RTL.”

De gehele analyse van Terpstra kunt u lezen op dewebsite van Adformatie.

Foto: RTL

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media