Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Matthijs van Nieuwkerk doet M-ellende vergeten

25 september 2018 door admin

De kijkcijfers van maandag 24 september 2018 (SKO)

Wat Margriet van der Linden een hele zomer niet is gelukt, presteert Matthijs van Nieuwkerk direct met zijn seizoensopener: een marktaandeel van minstens 20 procent marktaandeel scoren in de vooravond van NPO 1. Dat is de opdracht die NPO’s tv-baas Frans Klein meegaf aan DWDD-vervanger M, maar die niet werd vervuld. De Wereld Draait Door krijgt het met gemak voor elkaar: er keken maandag 1,2 miljoen mensen (25 procent) naar de seizoensopener. En de kijker heeft altijd gelijk.

Van Nieuwkerk zat als vertrouwd weer aan zijn DWDD-tafel, waar hij het seizoen opende met zijn nieuwe tafeldame Ria Bremer. “Hè, ik merk nu pas hoe ik DWDD heb gemist“, twitterde NTR-baas Paul Römer tijdens de uitzending.

DWDD was de grote winnaar in zijn tijdslot. De meest bekeken alternatieven waren Half Acht Nieuws met 1 miljoen kijkers (21 procent) op RTL 4 en RTL Boulevard met 766.000 kijkers (18 procent) op RTL 4.

NPO 1 was eveneens de grote winnaar op prime time. Radar scoorde 1,4 miljoen kijkers (21 procent) en Spoorloos had er aansluitend 1,5 miljoen (24 procent).

Het zilver is voor SBS 6. Die zender trok met Mr. Frank Visser Doet Uitspraak, de aflevering die werd aangekondigd als ‘de pittigste ooit’, 914.000 kijkers (14 procent). Aansluitend zette Golden Boys een voor die zender prima 565.000 kijkers (10 procent) neer.

Veronica pakte brons met de voetbaltalkshow Veronica Inside, goed voor 796.000 kijkers (13 procent).

Verder keken de meeste mensen naar RTL 4. Helemaal Het Einde noteerde 556.000 kijkers (9 procent) en Het Italiaanse Dorp: Ollolai had er 565.000 (10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Miss Peregrines Home For Peculiar Children: 423.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Holland’s Next Top Model: 400.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met 2 Guns: 267.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Zembla: 266.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Groundhog Day: 194.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Snobs en Sloebers: 165.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), GTST (1 miljoen), EenVandaag (921.000), Zesuurjournaal (919.000), RTL Boulevard (766.000), Editie NL (577.000) en Per Seconde Wijzer (439.000) waren de vooravondtoppers. Utopia trok 403.000 kijkers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (852.000), Pauw (824.000), Een klas vol ouders (666.000), Nieuwsuur (628.000), RTL Late Night met Twan Huys (409.000) en Shownieuws (409.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.


Dit bericht is geplaatst
op 25-09-2018 at 7:52 in de categorie Kijkcijfers.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media