Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Massa omarmt Arjen Lubach: opnieuw boven miljoen

6 februari 2017 door admin

De kijkcijfers van zondag 5 februari 2017 (SKO)

De Arjen Lubach-show Zondag Met Lubach is massaal ontdekt door tv-kijkend Nederland. Voor de tweede week op rij keken er zondag meer dan een miljoen mensen naar het programma op NPO 3. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Twee weken geleden ging Zondag Met Lubach wereldwijd viral met een komisch filmpje over Donald Trump. Die enorme aandacht leverde hem in diezelfde week topcijfers op voor zijn NPO 3-show: voor het eerst overschreed hij de miljoengrens.

Waar Zondag Met Lubach tot dan toe nooit verder was gekomen dan 711.000 kijkers, keken er na de massale media-aandacht ineens 1,022 miljoen kijkers (14 procent). Gisteren waren dat er nóg meer, namelijk 1,139 miljoen (16 procent).

Deze topscores komen voor Lubach op een mooi moment. Voor het eerst is hij met zijn programma te zien in aanloop naar een verkiezingsstrijd. “In de aanloop naar verkiezingen, waar 70 procent van de kiezers nog niet weet wat te stemmen, kan een bij jongeren invloedrijk programma als Zondag met Lubach van doorslaggevend belang worden”, schreef NRC’s tv-recensent Hans Beerekamp vorige week al.

NPO 3 trok tijdens Zondag Met Lubach om half tien meer kijkers dan RTL 4. Die zender noteerde 912.000 kijkers (14 procent) met Alles Mag Op Zondag. Alleen NPO 1 deed het beter: de TV Show scoorde 1,5 miljoen kijkers (23 procent). SBS 6 zette mooie cijfers neer met Moord of Zelfmoord (840.000 kijkers en 13 procent).

De winnaars om half negen waren Planet Earth 2 met 2 miljoen kijkers (28 procent) op NPO 1, Moordvrouw met 1,4 miljoen kijkers (20 procent) op RTL 4 en Wegmisbruikers met 823.000 kijkers (12 procent) op SBS 6.

De andere meest bekeken titels op prime time waren Smeris met 537.000 kijkers (8 procent) op NPO 3, Nieuwsuur met 536.000 kijkers (9 procent) op NPO 2 en Hawaii Five-O met 380.000 kijkers (6 procent) op Veronica.

De kleinere zenders op prime time scoorden als volgt: RTL 8 trok bijna 300.000 kijkers met een CSI-avond, RTL 7 noteerde ruim 200.000 kijkers met een film, RTL 5 zo’n 150.000 kijkers met een herhalingenavond en Net5 dik 100.000 kijkers met Poldark.

Vooravond en late avond

Studio Sport Eredivisie (2,8 miljoen), Achtuurjournaal (2,7 miljoen), Studio Sport (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), Carlo’s TV Café (734.000), 3 op reis (529.000) en vtwonen (526.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (1 miljoen), Studio Voetbal (923.000), Shownieuws (840.000) en All You Need Is Love (485.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: VARA

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media