Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Marianne Zwagerman kotst op RTL-term ‘fan centric’

24 april 2018 door admin

Marianne Zwagerman walgt van het nieuwe toverwoord van RTL: fan centric. Ze vindt deze term werkelijk om te kotsen. Dat heeft ze gezegd in haar column op BNR Nieuwsradio. Fan centric betekent dat niet geld verdienen maar de kijker voortaan centraal staat bij RTL; het verdienmodel daarbij ‘komt dan vanzelf’. “Fan-centric. Het mag van mij meteen worden bijgezet op het kotswoorden-kerkhof, naast ‘ontzorgen’ en ‘verbinden’“, zo laat de blonde opiniediva weten in haar column.

Zwagerman vraagt zich af ‘welke idioot’ dit heeft verzonnen. “Fans zijn mensen die ineens achter je blijken te staan omdat je vanuit het diepst van je ziel muziek maakt of columns schrijft. Fans zijn nooit de uitkomst van een strategie, bedacht in een inspiratieloos kantoorpand.”

Dat RTL niet langer de adverteerder centraal stelt is uit nood geboren, aldus Zwagerman. “Niet uit passie voor de kijker, niet omdat ze ineens overweldigd zijn door de nieuwe technische mogelijkheden om kijkers te bedienen, maar omdat de adverteerder afhaakt.”

“Als de Nederlandse kijkfan echt centraal zou staan, staken de Nederlandse spelers de koppen eens goed bij elkaar in plaats van halfslachtig samenwerken in NLZiet en ondertussen allemaal als kleinduimpjes worstelen met Amerikaanse reuzen.”

De column van Marianne Zwagerman kunt uhier lezen, het persbericht van RTL over de ‘fan centric’-strategiehier.

Foto: NPO

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media