De kijkcijfers van maandag 23 juli 2018 (SKO)
De dagelijkse talkshow M van Margriet van der Linden is maandagavond met 519.000 kijkers (16 procent) teruggekeerd op NPO 1. Daarmee was M het veertiende meest bekeken programma van de avond. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. M, waarin Van der Linden de kijker er elke avond aan doet herinneren hoe goed Matthijs van Nieuwkerk eigenlijk is, trok minder bekijks dan concurrent RTL Boulevard. Daar keken 527.000 mensen (17 procent) naar.
Op prime time was NPO 1 wel de grote winnaar. Groeten van MAX scoorde 1,1 miljoen kijkers (23 procent) en We Zijn Er Bijna noteerde 1,4 miljoen kijkers (30 procent).
NPO 2 pakte zilver met 811.000 kijkers (18 procent) voor De Slimste Mens.
Het brons is voor RTL 4: Helemaal Het Einde scoorde 487.000 kijkers (11 procent) en aansluitend werd Het Italiaanse Dorp: Ollolai voor het eerst uit de kijkcijfer top 15 geknikkerd. Daar keken 442.000 mensen (10 procent) naar.
Verder was vooral SBS 6 in trek. Mr Frank Visser Hoe Is Het Nu Met scoorde 381.000 kijkers (9 procent) en Bonje met de Buren 351.000 kijkers (8 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Veronica scoorde met AVP Alien vs Predator: 234.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Tour du Jour: 218.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Toscaanse Bruiloft: 208.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Cocktail: 182.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Shrek 2: 162.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met America’s Next Top Model: 108.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (882.000), Sportjournaal (812.000), EenVandaag (811.000), Half Acht Nieuws (785.000), RTL Boulevard (527.000), M (519.000) en Utopia (458.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren De Avondetappe (965.000), Hart van Nederland (791.000), Jinek (736.000), Shownieuws (534.000) en Nieuwsuur (470.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en SBS 6 brons met 10 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.