Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Luizenmoeder blijft megahit; cijfers stijgen niet verder

19 februari 2018 door admin

De kijkcijfers van zondag 18 februari 2018 (SKO)

De NPO 3-serie De Luizenmoeder trok zondagavond voor de tweede week op rij minder kijkers dan de week ervoor. De zesde aflevering was om half negen goed voor een megascore van ruim 3,2 miljoen kijkers (36 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Tot vorige week trok De Luizenmoeder elke week méér lineaire kijkers dan de week ervoor; het ging met megasprongen omhoog. De eerste vijf afleveringen trokken 750.000, 1,4 miljoen, 2,4 miljoen en 3,5 miljoen en 3,4 miljoen kijkers.

Naast deze kijkers komen nog de zogenoemde uitgestelde kijkers. Normaal gesproken zijn die cijfers niet heel erg noemenswaardig, maar bij De Luizenmoeder wél. De eerste vijf afleveringen trokken inclusief uitgesteld kijken 1,6 miljoen, 2,6 miljoen, 3,8 miljoen, 4,7 miljoen en 4,4 miljoen kijkers.

Niet alleen is De Luizenmoeder het meest teruggekeken programma in de Nederlandse tv-geschiedenis, ook heeft ze sinds de torenhoge kijkcijfers van vorige week het record van meest bekeken NPO 3-uitzending ooit op zijn naam staan.

NPO 3 wist de kijker niet vast te houden. De Jeroen van Koningsbrugge-serie Smeris trok aansluitend 766.000 kijkers (11 procent). Dáárna trokken de kijkcijfers weer aan met Zondag Met Lubach, goed voor 986.000 kijkers (17 procent).

NPO 2 was de nummer twee op prime time dankzij Door Het Hart Van China (1,3 miljoen en 15 procent) en College Tour met Klaas Dijkhoff (911.000 kijkers en 13 procent).

NPO 1 was de nummer drie dankzij Studio Sportwinter (1,1 miljoen en 14 procent) en De Curling Quiz (991.000 en 14 procent).

Pas daarna volgt RTL 4 met Moordvrouw (885.000 en 11 procent), Soof (914.000 en 13 procent) en CMC (571.000 en 11 procent).

Ook SBS 6 eindigde op prime time nog hoog in de top 25. Paleis voor een Prikkie scoorde 874.000 kijkers (11 procent), waarna Klasgenoten uitkwam op 763.000 kijkers (12 procent).

De vijf minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met Lethal Weapon: 442.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Tomorrow Never Dies: 291.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI New York: 259.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Danish Girl: 142.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Temptation Island: 110.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Studio Sport Eredivisie (2,7 miljoen), Achtuurjournaal (2,7 miljoen), Pyeongchang Vandaag (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (773.000) en 3 op reis (607.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Voetbal (759.000), Hart van Nederland (747.000) en CMC (571.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, NPO 3 pakte zilver met 11 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Avrotros

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media