Het eerste nummer zal in september in de winkels liggen, meldtWWD vrijdag. De uitgever zal ook de digitale en sociale content rondom Goop gaan verzorgen.
In het papieren tijdschrift komen volgens de uitgever populaire onderwerpen van het merk aan bod, waaronder gezondheid en sport, koken en recepten, stijl en design en andere lifestyle-thema’s.
Het idee is tot stand gekomen na een gesprek tussen Paltrow en Anna Wintour, de hoofdredacteur van modetijdschrift Vogue en tevens de artistiek directeur van Condé Nast. “Ik ken Gwyneth al zo lang dat ik weet dat ze een geweldige smaak en visie heeft”, aldus Wintour over de samenwerking. “Met Goop heeft ze iets opmerkelijks opgebouwd. Ik vind het fantastisch dat ze zich bij ons bedrijf gaat voegen.”
Goop werd in 2008 door Paltrow (44) bedacht. Het merk begon in de vorm van een wekelijks verstuurde nieuwsbrief en groeide later uit tot een lifestylewebsite. Het merk werd later ook uitgebreid met een huidverzorgingslijn die via de website wordt verkocht.