Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Kijkcijfers Sint-Maarten-actie lager dan vorige tv-acties

16 september 2017 door admin

Het programma Nederland Helpt Sint-Maarten met presentator Art Rooijakkers trok vrijdagavond weinig bekijks op NPO 1. Hoewel lead-in Flikken Rotterdam meer dan een miljoen kijkers trok, keken er naar de tv-actie slechts 616.000 mensen (12 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het lijkt erop dat tv-kijkend Nederland de hulp aan Sint-Maarten, een land in ons koninkrijk, vooral een taak vindt van de nationale en Europese overheid. Ook de opbrengst viel namelijk tegen.

Een actiedag vol aandacht van radio- en tv-zenders en een heleboel BN’ers in het belpanel later, kwam de eindstand voor Giro 5125 vrijdagavond uit op ruim 13,3 miljoen euro. Aan Nepal, de Filipijnen, Afrika en Pakistan gaven we het afgelopen jaren decennium veel meer.

De top tien hoogste opbrengsten van Giro 555-acties (Sint-Maarten was géén samenwerking tussen de hulporganisaties, aangezien alleen het Rode Kruis een lokaal team op Sint-Maarten heeft) ziet er als volgt uit:

  1. Tsunami Azië 208.300.000 (2004)
  2. Aardbeving Haïti 111.000.000 (2010)
  3. Burgeroorlog Kosovo 52.000.000 (1999)
  4. Eén voor Afrika 44.000.000 (1987)
  5. Aardbeving Pakistan 39.800.000 (2005)
  6. Cycloon Mitch Midden-Amerika 37.200.000 (1998)
  7. Help Slachtoffers Filipijnen 36.302.2770 (2013)
  8. Genocide Rwanda 35.800.000 (1994)
  9. Slachtoffers Hongersnood 34.746.563 (2017)
  10. Aardbeving Turkije 30.500.000 (1999)

Kijkcijfers vorige acties

De laatste keer dat er een écht grote inzamelingsactie was op tv, waarbij zowel NPO 1, RTL 4 als SBS 6 tegelijk een show uitzonden, was in 2013 voor de slachtoffers van de tyfoon op de Filipijnen.

De Nationale Actie Filipijnen, gepresenteerd door Bridget Maasland, Humberto Tan, Jeroen Pauw en Paul Witteman trok toen tussen half elf en twaalf 931.000 kijkers naar Nederland 1, 343.000 kijkers naar RTL 4 en 317.000 naar SBS 6.

De tv-acties voor de slachtoffers van de tsunami in Azië (2005) en die van de aardbeving op Haïti (2010) waren op prime time te zien en trokken nog meer bekijks.

De Haïti-show met Beau van Erven Dorens, Linda de Mol en Jeroen Pauw trok op Nederland 1, RTL 4 en SBS 6 respectievelijk 2 miljoen kijkers, 952.000 en 437.000 kijkers.

De Azië-show met Martijn Krabbé, Robert ten Brink en Paul de Leeuw was op Nederland 2, RTL 4 en SBS 6 goed voor respectievelijk 2,6 miljoen, 1 miljoen en 503.000 kijkers.

Blunder

De kijkcijfers voor Sint-Maarten vallen daarbij in het niet. ‘s Avonds, rond 23.00 uur, werd de opbrengst bekendgemaakt in Pauw op NPO 1, RTL Late Night op RTL 4 en Shownieuws op SBS 6.

Jeroen Pauw en Humberto Tan schakelden tegelijk over naar Art Rooijakkers, maar die noemde aanvankelijk slechts één presentator bij naam. Toen Tan vroeg wat de eindstand is, antwoordde Rooijakkers: “Ja, we gaan zo die stand bekendmaken, Jeroen.”

Hoewel RTL Late Night dus al live was overgeschakeld, zei Rooijakkers tegen Pauw: “We wachten even op wat normaal jouw concurrent is, in dit geval jouw collega Humberto Tan, omdat we het zo breed mogelijk bekend willen maken.”

Vlak daarna ging Rooijakkers alsnog over naar de bekendmaking. “Het is ruim 13 miljoen, Jeroen en Humberto, wat hier is binnengehaald.”

Foto: NPO 1

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media