De kijkcijfers van RTL Late Night zitten sinds begin 2015 in de lift naar beneden. Dat blijkt uit een analyse van mediabureau Magna, dat reclamezendtijd inkoopt voor grote adverteerders als Coca Cola en Haribo. Volgens Magna zijn er zorgen bij RTL, omdat de daling ‘moeilijk lijkt te stuiten’. “In vergelijking met september vorig jaar is het gemiddeld aantal kijkers per uitzending van RTL Late Night met 13 procent gedaald”, schrijft het mediabureau. “Kan RTL Late Night het tij nog keren of is het too late?“
In een grafieklaat Magna duidelijk zien dat het kijkersaantal van RTL Late Night flink daalt. “Het is niet de verwachting dat de draad weer wordt opgepakt als we de trendlijn bekijken.”
Pauw komt ondertussen steeds dichterbij, aldus het mediabureau. Zijn kijkersaantal blijft ‘redelijk stabiel en toont zelfs een lichte stijging’.
Aangezien Pauw zich meer op politiek richt dan RTL Late Night, verwacht Magna dat de kijkcijfers van Pauw in aanloop naar de Amerikaanse en Nederlandse verkiezingen verder zullen stijgen, ten koste van die van RTL Late Night.
Foto: RTL