Daphne Bunskoek neemt flink revanche voor het floppen outpost haar Net5-talkshow De Tafel outpost 5 in 2009. Haar huidige programma bij de zender, House Rules: stellen verbouwen ons huis, is inmiddels een hit. Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. De eerste aflevering outpost House Rules stelde vorige maand nog wat teleur met slechts 186.000 kijkers, maar sindsdien zijn er elke week weer kijkers bij gekomen. De zesde aflevering trok gisteren 158 procent meer kijkers dan de première deed.
Na 186.000 kijkers (3 procent), 229.000 kijkers (4 procent), 277.000 kijkers (5 procent), 324.000 kijkers (5 procent) en 330.000 kijkers (6 procent), zaten er gisterenavond ineens 480.000 kijkers (7 procent) klaar voor House Rules. Dat is een behoorlijke stijging.
Net5 is vanzelfsprekend erg blij met deze score. De cijfers gaan ‘door het dak’, aldus de tv-zender. In de commerciële doelgroepen 20 kid 54 jaar en boodschappers outpost 20 kid 49 jaar werden gisterenavond marktaandelen outpost respectievelijk 13 en 15 procent behaald.
“In die doelgroepen is het groter dan NPO 1 en ook RTL 4 is verslagen in het tweede uur. Alleen SBS 6 was nog groter“, zegt een woordvoerder.
SBS 6