Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

‘Julius Jaspers niet meer geloofwaardig na tv-reclame’

11 juli 2017 door admin

Julius Jaspers, bekend van culinaire programma’s bij RTL en SBS, is zijn geloofwaardigheid verloren door zijn tv-reclame voor Remia Fritessaus. Dat zegt Teun van de Keuken, presentator van Keuringsdienst van Waarde, in zijn column in de Volkskrant. In zijn eigen barbecuebijbel schrijft Jaspers dat échte mayonaise uit ‘niets meer dan ei, azijn, mosterd, zonnebloemolie, peper en zout’ bestaat, maar hij maakt nu op televisie reclame voor een saus die uit de fabriek komt.

Van de Keuken wijst erop dat er in de Remia-saus ook nog allerlei conserveermiddelen, kleurstoffen en toegevoegde suikers zitten. “Ach, ach ach, Julius Jaspers, waarom nu toch? Hij gooit in één klap alles wat hij aan culinaire geloofwaardigheid had, te grabbel voor een reclame voor Remia Fritessaus.”

Elke chef haalt zijn neus op voor fabriekssauzen, aldus Van de Keuken. “Jaspers maakt reclame voor een product waar hij zelf niet achter staat.”

Het is riskant voor zijn carrière, denkt de NPO-presentator. Hij herinnert zich Cas Spijkers, die ooit twee Michelinsterren had, maar wiens carrière compleet bergafwaarts ging nadat hij ging koken met pakjes op RTL 4.

Ook Herman den Blijker, die reclame maakt voor Hak, moet volgens hem oppassen. “Je kunt niet én pleiten voor zelf koken met goede, verse ingrediënten én fabrieksmaaltijden aan de man brengen.”

Het is veel beter om werk en reclames gescheiden te houden, zegt Van de Keuken. Ali B die reclame maakt voor T-Mobile of Jan Smit voor Pearle doen het een stuk slimmer, meent hij.

De Volkskrant-column ‘De reclamewet van Teun: als je reputatie je lief is, houd je werk en reclames strikt gescheiden’ kunt u lezenop de website van de krant.

Foto: SBS/Elvin

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media