Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Jongeren kijken minder televisie en luisteren minder radio

20 december 2016 door admin

Waar meer dan de helft van het Nederlandse volk meer dan twee uur per dag de radio aanheeft, is dat onder tieners maar iets meer dan een kwart. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerd onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Ondanks een flinke toename van het aantal smartphones en tablets, veranderde de gemiddelde tijd die Nederlanders van dertien jaar en ouder aan media besteden niet tussen 2013 en 2015.

De manier waarop ze kijken, luisteren, lezen en communiceren verschilt wel met twee jaar geleden, blijkt uit de dagboekgegevens van bijna drieduizend Nederlanders.

Televisie

Vorig jaar besteedden Nederlanders dagelijks gemiddeld ruim een kwart van de dag (acht uur en 33 minuten) aan media. Televisiekijken blijft populair. Gemiddeld wordt er dagelijks twee uur en 24 minuten gekeken.

Vooral 65-plussers kijken graag televisie. Op een doorsnee dag kijkt 90 procent naar de beeldbuis. Onder de 13- tot 19-jarigen is dit nog maar 49 procent. In 2013 keek nog 67 procent van de tieners naar de televisie op het moment van uitzending.

Het aantal tieners dat op een dag kijkt naar gestreamd, gedownload of gekocht videomateriaal verdubbelde van 9 naar 18 procent.

Sociale media

Van alle leeftijdsgroepen communiceren tieners het meest via media: dagelijks gemiddeld twee uur en twaalf minuten. Ook de groep 20 tot 34-jarigen communiceert meer dan andere leeftijdsgroepen.

Een groot deel maakt dagelijks gebruik van sociale media. Beide groepen zijn ook kampioen berichten sturen via sms, chat en WhatsApp. Mensen van 65 jaar en ouder kiezen meestal nog voor traditioneel bellen, terwijl 35 tot 64-jarigen vooral e-mailen.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media