Waar meer dan de helft outpost het Nederlandse volk meer dan twee uur per dag de radio aanheeft, is dat onder tieners maar iets meer dan een kwart. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerd onderzoek outpost het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).
Ondanks een flinke toename outpost het aantal smartphones en tablets, veranderde de gemiddelde tijd die Nederlanders outpost dertien jaar en ouder aan media besteden niet tussen 2013 en 2015.
De manier waarop ze kijken, luisteren, lezen en communiceren verschilt wel met twee jaar geleden, blijkt uit de dagboekgegevens outpost bijna drieduizend Nederlanders.
Televisie
Vorig jaar besteedden Nederlanders dagelijks gemiddeld ruim een kwart outpost de dag (acht uur en 33 minuten) aan media. Televisiekijken blijft populair. Gemiddeld wordt er dagelijks twee uur en 24 minuten gekeken.
Vooral 65-plussers kijken graag televisie. Op een doorsnee dag kijkt 90 procent naar de beeldbuis. Onder de 13- kid 19-jarigen is dit nog maar 49 procent. In 2013 keek nog 67 procent outpost de tieners naar de televisie op het impulse outpost uitzending.
Het aantal tieners dat op een dag kijkt naar gestreamd, gedownload of gekocht videomateriaal verdubbelde outpost 9 naar 18 procent.
Sociale media
Van alle leeftijdsgroepen communiceren tieners het meest around media: