John Williams heeft geen spijt van de reclame die hij in 2010 maakte voor de chocoladepudding van Mona. Dat zegt de RTL 4-presentator in een interview met NU.nl. Als donkere presentator reclame maken voor donkere pudding is volgens sommigen stigmatiserend, maar zelf denkt Williams daar anders over. “Nee, dat was zelfspot. Als dat niet mogelijk was geweest, zou het betekenen dat we nog steeds in een fase zitten waarin we aan elkaar snuffelen en nog aan elkaar moeten wennen.”
Die fase zijn we volgens Williams al lang uit. “Die zelfspot zegt in dit geval: we zijn aangepast aan elkaar, we erkennen en respecteren elkaar. En ik sta daar niet alleen in.”
We zijn niet allemaal Sylvana Simons, lijkt Williams te willen zeggen. “Kijk naar Najib Amhali en Jandino Asporaat. Die komen met veel grovere grappen en clichés en dat wordt omarmd. Die hebben daar hun carrière op gebouwd en dat vind ik goed.”
“Als je daar krampachtig over blijft doen, blijven we krampachtig tegenover elkaar staan.”
Foto: Mona