Mediatycoon John de Mol is fervent gebruiker van de online kiosk Blendle van mediaondernemer Alexander Klöpping. Dat zegt de baas van Talpa TV in reactie op het nieuws dat Blendle een nieuwe kapitaalinjectie heeft gekregen. Novamedia, het bedrijf achter onder meer de Postcode Loterij, steekt 4 miljoen euro in Blendle. Om dat te vieren vroeg Klöpping een reactie van enkele van zijn ‘helden’, waaronder dus De Mol. En de televisiegrootheid blijkt een groot fan van Klöppings dienst.
John de Mol: “Als ik snel alles wil lezen op mijn interessegebied, dan gebruik ik daarvoor graag Blendle. Ik vind het heerlijk dat ik niet meer alle losse bladen hoef te lezen, maar dat Blendle alles wat ik wil lezen al voor mij bij elkaar heeft gezet. Dat werkt prettig en snel.”
Een andere bekende fan van Blendle is mediaondernemer Derk Sauer. “Ik ben als Blendle fan van het eerst uur enorm blij met de investering van Novamedia. Blendle is een blijft een van de interessantste mediaplatforms in Nederland. Ook nog eens met internationale vertakkingen en een helder verdienmodel. Met Boudewijn Poelmann en Novamedia brengt Blendle enorme maketingpower aan boord. Deze samenwerking zal de definitieve doorbraak van Blendle inluiden.”
En powervrouw Neelie Kroes: “Recente internationale ontwikkelingen in de technologiewereld valideren de visie van Blendle. Google, Apple en Facebook roeren zich in de wereld van nieuws. Blendle loopt als Nederlandse startup na jaren nog steeds op de troepen vooruit. Dat is een prestatie van formaat. Ben daar trots op.”
Blendle maakt vele kranten en tijdschriften online toegankelijk. Een grote afwezige is NRC Handelsblad, die zich heeft teruggetrokken uit de online kiosk. De Telegraaf heeft zijn presentatie in de kiosk minder aantrekkelijk gemaakt: men kan niet meer door de krant heen bladeren.
Het stuk van Alexander Klöpping over de nieuwe kapitaalinjectie in Blendle kunt u lezenop Medium.com.
Foto: Nieuwsuur