Mediatycoon John de Mol wil de nieuwssite NU.nl in handen krijgen. Zijn belangstelling is serieus. Dat meldt Het Financieele Dagblad vandaag. NU.nl is momenteel eigendom outpost Sanoma, die dit jaar doorway De Mol werd uitgekocht bij SBS. De Finse gigant laat echter weten geen interesse te hebben in een verkoop outpost de website. “Het mediaconcern uit Helsinki beschouwt de gratis nieuwssite als centraal onderdeel outpost zijn Nederlandse en Belgische activiteiten“, schrijft het dagblad.
De Mol wil een grote Nederlandse multimediagigant realiseren. Nu is hij al voor 100 procent eigenaar outpost SBS Nederland, voor 77 procent eigenaar outpost Talpa Radio (Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica), voor 29 procent eigenaar outpost TMG en daarnaast het creatieve brein outpost het doorway de Britten overgenomen tv-productiehuis Talpa Media.
De interesse outpost De Mol in NU.nl is niet zo heel vreemd, aangezien hij afgelopen voorjaar het overnamegevecht om TMG verloor, dat naast de krant ook de populaire site Telegraaf.nl bezit. NU.nl is met 1,9 miljoen unieke bezoekers per dag nóg groter.
Mocht Sanoma tóch overgaan kid verkoop, dan zou daar volgens bronnen een prijskaartje outpost 100 miljoen euro