Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Wat een Uitvinding!
    • THE TALENT SCOUTS de halve finales
    • Concert Westerkerk 12 maart
    • Concert Westerkerk 7 maart
    • The Tribute – Battle of the Bands
    • I want your song (WK-special)
    • DNA Singers
    • Publiek gezocht voor het nieuwe liefdes spektakel
    • SECRET DUETS
    • Wie kent Nederland?
    • NIEUWE RTL4-SHOW MET RUBEN NICOLAI
    • Three Rivers Concert Band
    • The Connection
    • Helaas
  • Archief
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
      • 10 VOOR TAAL
        • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Jeroen in California bijna verslagen door RTL 5’s Barbie

22 september 2016 door admin

De kijkcijfers van woensdag 21 september 2016 (SKO)

De RTL 4-show Jeroen in California van Jeroen van Koningsbrugge blijft weinig bekeken. Gisteren werd hij zelfs bijna ingehaald door de gelijktijdig uitgezonden soap van Barbie op RTL 5. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na 661.000 kijkers (12 procent) voor de eerste aflevering en 462.000 kijkers (9 procent) voor de tweede aflevering, kwam de derde aflevering gisterenavond uit op 588.000 kijkers (10 procent). Ver onder RTL 4′s avondgemiddelde van 16 procent.

Van Koningsbrugge wordt op de hielen gezeten door Samantha ‘Barbie’ de Jong, die gelijktijdig 511.000 kijkers (8 procent) trok op zusterzender RTL 5.

Jeroen in California wist niet te winnen van NPO 1’s kijkcijferkanon Tussen Kunst en Kitsch. Daar keken maar liefst 1,7 miljoen mensen (29 procent) naar. SBS 6 trok op hetzelfde tijdstip 475.000 kijkers (8 procent) met Bonje met de Buren.

Van Koningsbrugge kon met zijn muzikale televisieklus Jeroen in California een deel van zijn sabbatical in de Verenigde Staten betalen. De komediant wil nog wel een keer zo’n muzikaal snoepreisje maken, maar met deze cijfers lijkt een vervolg uitgesloten.

100% NL-dj Lex Gaarthuis hielp Van Koningsbrugge woensdag op de radio al uit de droom dat er ‘met deze cijfers’ een vervolg komt, maar zelf was de komiek optimistisch: hij denkt dat de cijfers ‘behoorlijk goed’ zijn.

NPO 1 was niet alleen om half negen, maar ook om half tien oppermachtig. Smaakt Naar Meer, de nabeschouwing van Heel Holland Bakt, deed het met 1,3 miljoen kijkers (21 procent) prima.

De meest bekeken alternatieven waren Nieuwsuur met 785.000 kijkers (15 procent) op NPO 2, Herrie op de bosbaan met 749.000 kijkers (13 procent) op RTL 4 en Graf Zonder Naam met 610.000 kijkers (10 procent) op SBS 6.

NPO 2 stelde wederom ernstig teleur met de dramaserie Icarus op prime time: er keken 71.000 mensen (1 procent). NPO 3 trok 203.000 kijkers (3 procent) met All Inclusive, 261.000 kijkers (4 procent) met Lieve S-S-Sanne en 194.000 kijkers (4 procent) met Niet Lullen Maar Poetsen.

Op de kleine zenders van RTL en SBS kwamen twee programma’s boven de 400.000 kijkers uit. Naast de Barbie-soap gaat het om de uitzending KNVB Beker op de late avond van Veronica. Daar keken 498.000 mensen (12 procent) naar.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), GTST (1,3 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), DWDD (972.000), RTL Boulevard (818.000), Zesuurjournaal (815.000), EenVandaag (809.000) en Editie NL (621.000) waren de vooravondtoppers. Utopia trok 551.000 kijkers en Rad van Fortuin 303.000.

De toppers op de late avond waren Hart van Nederland (903.000), RTL Late Night (716.000), Shownieuws (556.000), Pauw (534.000) en KNVB Beker (498.000).

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel. RTL 4 volgt op afstand met 16 procent en SBS 6 pakt brons met 10 procent.

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL




Filed Under: Programma's Tagged With: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Wat een Uitvinding!
  • THE TALENT SCOUTS de halve finales
  • Concert Westerkerk 12 maart
  • Concert Westerkerk 7 maart
  • The Tribute – Battle of the Bands
  • I want your song (WK-special)
  • DNA Singers
  • Publiek gezocht voor het nieuwe liefdes spektakel
  • SECRET DUETS

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store

Copyright © 2023 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media