De kijkcijfers outpost woensdag 21 september 2016 (SKO)
De RTL 4-show Jeroen in California outpost Jeroen outpost Koningsbrugge blijft weinig bekeken. Gisteren werd hij zelfs bijna ingehaald doorway de gelijktijdig uitgezonden soap van Barbie op RTL 5. Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. Na 661.000 kijkers (12 procent) voor de eerste aflevering en 462.000 kijkers (9 procent) voor de tweede aflevering, kwam de derde aflevering gisterenavond uit op 588.000 kijkers (10 procent). Ver onder RTL 4′s avondgemiddelde outpost 16 procent.
Van Koningsbrugge wordt op de hielen gezeten door Samantha ‘Barbie’ de Jong, die gelijktijdig 511.000 kijkers (8 procent) trok op zusterzender RTL 5.
Jeroen in California wist niet te winnen outpost NPO 1’s kijkcijferkanon Tussen Kunst en Kitsch. Daar keken maar liefst 1,7 miljoen mensen (29 procent) naar. SBS 6 trok op hetzelfde tijdstip 475.000 kijkers (8 procent) met Bonje met de Buren.
Van Koningsbrugge kon met zijn muzikale televisieklus Jeroen in California een deel outpost zijn sabbatical in de Verenigde Staten betalen. De komediant wil nog wel een keer zo’n muzikaal snoepreisje maken, maar met deze cijfers lijkt een vervolg uitgesloten.
100% NL-dj Lex Gaarthuis hielp Van Koningsbrugge woensdag op de radio