De kijkcijfers van zaterdag 22 april 2017 (SKO)
Het eerste seizoen van Janzen Van Dijk is zaterdagavond ten einde gekomen met 904.000 kijkers op RTL 4. Daarmee werd een marktaandeel van 15,8 procent neergezet. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De eerste reeks van Janzen Van Dijk telde in totaal zes afleveringen. De eerste drie afleveringen deden het een stuk beter dan de laatste drie afleveringen. De laatste drie shows scoorden, tegenover NPO 1’s nieuwe zaterdagavondhit Mindf*ck, allemaal onder de miljoengrens.
Janzen Van Dijk trapte af met 1,4 miljoen kijkers (24 procent) en scoorde vervolgens 1,2 miljoen kijkers (19 procent), 1,2 miljoen kijkers (19 procent), 915.000 kijkers (15 procent), 929.000 kijkers (16 procent) en de 904.000 kijkers (16 procent) van gisteren.
Waar het programma begon als een kijkcijferhit, sluit het af met redelijke kijkcijfers. Volgende week is Janzen nog steeds te zien op RTL 4’s zaterdagavond, want haar programma De Jongens tegen de Meisjes is de opvolger van Janzen Van Dijk. In het nieuwe seizoen gaan BN’ers metschuimrubberen handen en voeten rondlopen.
Ook ditmaal wist Victor Mids met gemak meer kijkers te boeien dan Chantal Janzen en Wendy van Dijk. Zijn Mindf*ck was goed voor bijna 2 miljoen kijkers (33 procent).
NPO 1 versloeg RTL 4 eveneens om half tien: De Kwis noteerde 1,6 miljoen kijkers (27 procent) en Het Zijn Net Mensen 951.000 kijkers (17 procent).
De nummer drie op prime time was NPO 2: Nieuwsuur scoorde 565.000 kijkers (10 procent) en de lead-in daarvan, Andere Tijden, kwam uit op 372.000 kijkers (6 procent).
Met de herhaling van Wedden Dat Ik Het Kan was SBS 6 de nummer vier. Daar keken 346.000 mensen (6 procent) naar. Ninja Warrior trok direct ervoor 288.000 kijkers (5 procent). Alle andere zenders trokken minder bekijks op prime time.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (976.000), EenVandaag (931.000), Half Acht Nieuws (782.000), Eigen huis en tuin (591.000), RTL Woonmagazine (577.000) en Blauw Bloed (448.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Het Beste van Koefnoen (1,1 miljoen), Studio Sport (724.000), Hart van Nederland (647.000), Shownieuws (528.000) en Beste Kijkers (498.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 29 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 8 procent.