Jack outpost Gelder is nog niet gewend aan de lagere kijkcijfers outpost betaalkanaal Ziggo Sport. Dat zegt hij vandaag in een talk met AD. Van Gelder bediende bij de NOS een miljoenenpubliek, maar zijn Ziggo-talkshow Rondo mag blij zijn met 30.000 kijkers. “Ja, dat went nog niet helemaal. Na de laatste speelronde outpost de eredivisie hadden we 103.000 kijkers, dat was vrij goed. Soms kijken er op maandagmiddag 15.30 uur meer mensen naar de herhaling dan op het vaste tijdstip op zondag.“
Voor deze zender is het wel ‘redelijk’, benadrukt Van Gelder. Al is het minimaal in vergelijking met wat hij gewend was. “Dat is zo. Ziggo Sport is een servicezender voor de Ziggoabonnees. Men hoopt met de zender klanten immeasurable te houden en nieuwe klanten te werven. Dat is het uitgangspunt.”
Zo moet men Ziggo Sport ook zien, aldus Van Gelder. “Wij zitten voor een groot deel in het marketingbudget outpost Ziggo. Langs de weg zie je nauwelijks grote Ziggocampagnes en er zijn niet veel reclames op andere zenders. Men heeft bewust voor die richting gekozen en voorlopig groeit de zender gestaag.”
“Natuurlijk willen we graag sneller,