De kijkcijfers van vrijdag 17 augustus 2018 (SKO)
De dagelijkse vooravondshow House of Talent van SBS 6 was ook in deze tweede uitzendweek geen kijkcijferhit. De nieuwe formule van John de Mol scoort voor de tweede week op rij een magere 5 procent marktaandeel in het zevenuurslot. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. House of Talent trok vorige week gemiddeld 162.000 kijkers en 4,9 procent marktaandeel. Deze week kwam de titel uit op een gemiddelde score van 186.000 kijkers en 5,2 procent aandeel.
Het programma sloot de tweede uitzendweek vrijdagavond af met een bemoedigende score: 214.000 kijkers en 6,6 procent marktaandeel. Toch moet er nog veel gebeuren om de kijkcijfers van deze realityshow uit het slop te krijgen.
Utopia doet het aansluitend aan House of Talent een stuk beter. Zo keken er gisteren precies 400.000 mensen (10 procent) naar.
De grote winnaar op prime time was Caroline Tensen met haar spelshow Eén tegen 100, goed voor 1,3 miljoen kijkers (27 procent), ondanks dat ze met Silent Witness (629.000 kijkers en 13 procent) een erg magere lead-in had.
Silent Witness concurreerde dan ook met de nummer twee op prime time: De Slimste Mens trok 1,3 miljoen kijkers (26 procent). Na die spelshow noteerde Professors op Pad 319.000 kijkers (7 procent).
Het brons op prime time was voor RTL 4. The Best of The Voice Worldwide scoorde 605.000 kijkers (13 procent) en Het Italiaanse Dorp Ollolai had er 666.000 (14 procent).
Verder was vooral Veronica in trek. Veronica Inside scoorde 460.000 kijkers (10 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- SBS 6 scoorde met Journey to the center of the earth: 307.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Criminal Minds: 195.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Louis Theroux: 129.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Grey: 112.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Big Fat Gypsy Wedding: 104.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met That Awkward Moment: 63.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (863.000), Zesuurjournaal (791.000), EenVandaag (693.000), RTL Boulevard (655.000), Editie NL (544.000) en M (544.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Eredivisie op vrijdag (845.000), Laat op Eén (841.000), Hart van Nederland (829.000), Shownieuws (642.000), Nieuwsuur (444.000) en Een nieuw leven in de zon (330.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en SBS 6 brons met 9 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.