De kijkcijfers van woensdag 8 augustus 2018 (SKO)
SBS 6 heeft met de dagelijkse realityshow House of Talent vooralsnog niet bepaald een hit in handen. Ook de derde aflevering scoorde woensdagavond ver onder de grens van 200.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het nieuwe John de Mol-format, een soort nieuwe Starmaker, heeft er nu drie afleveringen op zitten. De eerste drie afleveringen trokken respectievelijk 187.000 (6,4 procent), 165.000 (5,0 procent) en 173.000 kijkers (5,0 procent).
Direct na House of Talent wist het programma Utopia woensdagavond 388.000 kijkers (9,1 procent) te bekoren. Die titel is voor SBS 6-begrippen redelijk succesvol.
De grote winnaar op prime time was De Slimste Mens met 1,1 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 2.
NPO 1 scoorde 927.000 kijkers (20 procent) met De Nieuwe Lekkerbek, waarna Laat Mij Maar Lopen 559.000 kijkers (12 procent) neerzette.
Het brons op prime time was voor RTL 4. Het Italiaanse Dorp: Ollolai kwam uit op 593.000 kijkers (13 procent). Daaraan voorafgaand deed Mijn Zaak Is De Beste 241.000 kijkers (5 procent).
Verder was vooral NPO 3 in trek. Het EK Atletiek wist 531.000 kijkers (11 procent) te vermaken.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- RTL 8 scoorde met A Touch of Frost: 313.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Rambo 3: 302.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Angels and Demons: 296.000 kijkers,
- SBS 6 scoorde met Wie Goed Doet: 235.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met De Roelvinkjes Dave en Donny doen zaken: 135.000 kijkers,
- Net5 scoorde met The Breakfast Club: 100.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (922.000), Zesuurjournaal (824.000), EenVandaag (753.000), RTL Boulevard (626.000), Europese Kampioenschappen (540.000), Editie NL (455.000) en M (443.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Laat op Eén (697.000), Kanniewaarzijn (669.000), Hart van Nederland (637.000), Nieuwsuur (599.000) en Shownieuws (580.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, NPO 2 pakte zilver met 11 procent en RTL 4 brons met 11 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.