De kijkcijfers van zaterdag 12 januari 2019 (SKO)
De RTL 4-show Holland’s Got Talent houdt zich goed staande tegenover het enorme kijkcijfergeweld van Wie is de Mol. Er keken zaterdagavond, net als bij de seizoenspremière van vorige week, bijna 1,5 miljoen mensen (22 procent) naar de talentenjacht. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Holland’s Got Talent trok iets meer dan de helft van het aantal kijkers van Wie is de Mol. Dat programma daalt licht, van bijna 3 miljoen kijkers naar ruim 2,8 miljoen kijkers (41 procent).
NPO 1 trok direct na Wie is de Mol een publiek van 1,3 miljoen kijkers (21 procent) met Frans Bauer in China, terwijl RTL 4 aansluitend 1,1 miljoen kijkers (22 procent) scoorde met Wie Ben Ik. Dankzij het succes van Wie is de Mol was NPO 3 de nummer drie op prime time. Dat station zond namelijk de nabeschouwing MolTalk uit en trok daarmee 1,1 miljoen kijkers (17 procent).
Verder keken de meeste mensen op prime time naar De Kennedy’s: Een Amerikaanse Dynastie op NPO 2, goed voor 436.000 kijkers (7 procent).
SBS 6 deed niet mee in de strijd om de zaterdagkijker en trok met de film Raiders of the Lost Ark 362.000 kijkers (6 procent).
- SBS 6 scoorde met Raiders of the Lost Ark: 362.000 kijkers,
- Veronica scoorde met The Rock: 275.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met The Expendables: 274.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Ambulance: 250.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI NY: 191.000 kijkers,
- Net5 scoorde met DanceSing: 108.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,7 miljoen), Kassa (1,6 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), Half acht nieuws (996.000), RTL Boulevard (780.000), Eigen huis en tuin (671.000) en Lachen om home video’s (449.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Pieter Derks Spot (893.000), Nieuwsuur (729.000), Hart van Nederland (646.000), Shownieuws (590.000) en Iedereen is gek op Jack (473.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 30 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 7 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Both comments and pings are currently closed.